شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

پنجمین جلسه هماهنگی مدیریت حج و زیارت استان قزوین با دفاتر زیارتی برگزار شد

پنجمین جلسه هماهنگی مدیریت حج و زیارت استان قزوین با دفاتر زیارتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، پنجمین جلسه  هماهنگی مدیریت حج و زیارت استان قزوین با دفاتر زیارتی با شرکت مدیر و پرسنل حج و زیارت، مدیرعامل شرکت مرکزی، مدیران عامل دفاتر خدمات زیارتی و نمایندگان شهرستانهایی که فاقد دفتر خدمات زیارتی هستند در روز شنبه 30 مرداد از ساعت 11 الی 13 در دفتر مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، کلانتری مدیر حج و زیارت استان ضمن ذکر حدیثی از ائمه معصومین (ع) به تجلیل از روز 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور بیان داشتند در دوره جدید ثبت نام در کاروانهای عتبات حد فاصل 95/6/13 لغایت 95/8/15 سعی بر این شد تا تقسیم این اعزامها بصورت مساوات نسبی بین تمامی دفاتر زیارتی استان انجام شود.

ایشان در خصوص تکمیل ظرفیت ها با کمک دفاتر و شرکت مرکزی بیان داشتند دفاتر زیارتی با مشارکت و همفکری شرکت مرکزی استان اعزامها را پوشش داده و نسبت به تکمیل آنها اقدام نمایند.

مدیر حج و زیارت استان همچنین از ایجاد پکیج ارزان قیمت توسط شرکت مرکزی استان خبر دادند و بیان داشتند شرکت مرکزی استان با همفکری اعضای هیات مدیره و دفاتر زیارتی نسبت به مذاکره با شرکتهای عراقی اقدام نموده تا بتوانند تحت پوشش شرکت شمسا اقدام به ایجاد پکیجهای ارزان قیمت برای استان نمایند.

ایشان همچنین ضمن تشریع سامانه سماح برای نمایندگانی که در شهرستانهای فاقد دفتر زیارتی اقدام به ثبت نام از متقاضیان اربعین حسینی(ع) می نمایند بیان داشتند تکریم زائرین باید بیش از پیش انجام شده و اطلاعات زائرین نیز بصورت محرمانه و امانت در اختیار  مسئولین دفاتر است و آنها مجاز به در اخیتار گذاشتن آن به افراد غیر را ندارند.

در این جلسه نمایندگان دفاتر در شهرستانهای فاقد دفتر زیارتی نیز ضمن معرفی خود و شهرستان محل ثبت نام، از آمادگی خود برای ثبت نام از متقاضیان پیاده روی اربعین خبر دادند.

همچنین در این جلسه مدیر حج و زیارت از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا و شهدای حج سال 66 خبر دادند و بیان داشتند با هماهنگیهای بعمل آمده انشاا.. در دهه اول ذیحجه مراسم بزرگداشت شهدای منای سال گذشته و شهدای سال 66 در محل مسجدالنبی قزوین برگزار خواهد شد.

در پایان نیز مدیران عامل دفاتر زیارتی نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون عتبات عالیات و سامانه سماح بیان نمودند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست