شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

دستورالعمل انتقال باز زائرین عمره 1402

Enter Title

دستورالعمل نحوه حضور و انتقال بار زائر در فرودگاه عمره 1402

 

  1. زائرین محترم بایستی حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابند.
  2. هر یک از مسافرین بایستی شخصاً بار خود را تحویل داده و از الصاق تگ بار، به نام خود و مقصد اطمینان حاصل نموده و تگ بار را تا تحویل بار در مقصد نزد خود نگه دارند.
  3. برابر قانون یاتا هیچ شرکت هواپیمائی در قبال مفقود شدن و یا خسارت دیدن اجناس شکستنی و گران قیمت مانند جواهرات، پول نقد، لب تاپ، گوشی موبایل و ... مسئولیتی ندارد، لذا مسافرین محترم اینگونه اجناس و همچنین مدارک شخصی را در کیف دستی قرار داده و با خود به داخل هواپیما ببرند.
  4. هر مسافر مجاز به حمل یک عدد جامه‌دان به ابعاد 30×40×65  و یک ساک طبقاتی زیپ‌دار و بدون چرخ به ابعاد 25×35×60 سانتی‌متر" (بمنظور قرارگرفتن در جامه دان بزرگ در پروازهای رفت) با وزن حداکثر 20 کیلوگرم می‌باشد.
  5. هر مسافر می‌تواند یک ساک کوچک به ابعاد به ابعاد20×30 ×35 سانتي‌متر حداکثر به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل هواپیما ببرد، مشروط بر اینکه این ساک حاوی اشیاء و مواد ممنوعه نباشد، در غیر اینصورت از ورود بار اضافه‌تر از این مقدار به هواپیما ممانعت بعمل آمده و مسئولیتی متوجه شرکت‌ هواپیمائی نمی‌باشد.
  6. کالاهای زیر به عنوان بار همراه زائر محسوب نمی شود و زائران محترم باید از خرید آنها جداً خودداری نمایند:
    انواع تلویزیون، ضبط صوت񯕮های بزرگ، چرخ‌خیاطی، جاروبرقی، ماشین ظرفشوئی و لباسشوئی، انواع یخچال و فریزر، آبگرمکن، اجاق گاز، دوچرخه، اسکوتر، کالسکه بچه، فرش، موکت، ماشین بافندگی، چینی آلات، موتور برق،کولر گازی و ....
  7. اشیائی که بردن آن به داخل هواپیما ممنوع می باشد عبارتند از: چراغ پیک نیک، داروهای مرگبار، انواع فشفشه، انواع اسپری، انواع شوینده‌ها، فندک، انواع قوطی رنگ، انواع بطری، اشیاء اسیددار، نوشابه و انواع مایعات،کارد ، ناخن‌گیر قیچی و اشیاء برنده
  8. کلیه زائران محترم بر اساس ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات می توانند حداکثر تا سقف ارزشی 80 دلار، کالای مجاز را بدون پرداخت حقوق گمرکی ترخیص نمایند و مازاد بر آن در صورت نداشتن جنبه تجاری تا سقف ارزشی 80 دلار با پرداخت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص است. مشروط بر این که کالاهای مزبور از نوع کالاهای ممنوع شرعی و یا قانونی نبوده و جنبه تجاری نداشته باشد.
  9. در چند جای مختلف چمدان، مشخصات، نام کاروان، شماره تلفن و .... به صورت خوانا نوشته شود.
  10.  چنانچه در پروازهای برگشت، به هر دلیلی جامه‌دان زائرین در فرودگاه مقصد(ایران) تحویل ایشان نگردد، زائر می‌بایست با هماهنگی مدیر کاروان قبل از ترک فرودگاه ضمن رعایت موارد ذیل نسبت به اخذ فرم‌های مربوطه از نماینده شرکت هواپیمایی مستقر در فرودگاه و تکمیل آن اقدام نماید. بدیهی است در غیر اینصورت امکان دریافت خسارت از شرکت هواپیمایی مقدور نمی‌باشد.
  • بار و کارت پرواز مسافر باید به نام خود مسافر و تحت همان شماره پرواز باشد.
  • ارائه کپی از صفحه اول گذرنامه مسافر
  • در صورت داشتن ویلچر، آن را همراهِ بارِ خود تحویل داده و از الصاق تگ به آن مطمئن گردند.