شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

همایش آموزشی یکروزه مدیران و عوامل و مجموعه حج 94 استان قزوین برگزار شد

  • 19 خرداد 1394
  • 11:09
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 772 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی یکروزه مدیران و عوامل و مجموعه حج 94 استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، پیرو دستورالعمل سازمان حج و زیارت در خصوص اجرای همایش آموزش مدیران، عوامل و مجموعه حج 94، با برنامه ریزی بعمل آمده از طرف مدیریت و واحد آموزش حج و زیارت استان قزوین ، این همایش در روز دوشنبه مورخ 94/3/18 از ساعت 14 الی 18 در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت قزوین برگزار شد.

همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید توسط یکی از عوامل حج سالجاری آغاز شد. سپس سیاهپوش مسئول حراست حج و زیارت قزوین در خصوص امنیت در سفر زیارتی توصیه هایی داشتند و از حاضرین درخواست نمودند تا با توجه به مسائل روز منطقه اهتمام بیشتری در خصوص مراقبت از زائرین داشته باشند.

در ادامه کلانتری مدیر حج و زیارت استان  در خصوص اهمیت آموزش و فلسفه اجرای دوره های بازآموزی برای عوامل مطالبی را بیان نموده و در مورد بخشنامه ها و دستورالعمل های حج سالجاری اعم از دستورالعملهای کاروانها، مجموعه ها، امداد، حمل و نقل، مسائل مالی مجموعه ها، تغذیه و تدارکات و همچنین ارتباط مدیران و مجموعه ها با یکدیگر توضیحاتی را ارائه فرمودند.

پس از اندک استراحت و پذیرایی، نیلی مسئول واحد آموزش و مدیر حج سال گذشته در خصوص انتقال تجارب حج 93 دوازده موضوع را برای مدیران و عوامل حج سالجاری بیان نموده و خواستار بهره گیری از فرصت خدمت به ضیوف الرحمن شدند.ایشان یکی از شروط موفقیت در خدمت رسانی به زائرین را انتخاب عوامل متعهد، توانمند و دلسوز برشمرده و خواستار توجیه زائرین برای تهیه سوغات سفر در ایران، توجه کافی به استفاده از توان بالقوه یاوران حجاج و ایجاد تفاهم و همدلی مدیران کاروانها با مدیران مجموعه شدند.

توکل زاده یکی دیگر از از مدیران حج سال گذشته نیز در خصوص نحوه تعامل با کاروان سایر استانها که در یک مجموعه قرار دارند تذکراتی را بیان نموده و بیان داشتند آموزش قبل از سفر زائرین اعم از نحوه استفاده از آسانسور ، پله برقی ، سرویس بهداشتی و .. را مدیران کاروانها حتما در کلاسهای آموزشی زائرین مدنظر داشته باشند.

ره انجام مدیرمجموعه سال گذشته نیز در خصوص مسائل مجموعه ها و تعامل تمامی عوامل کاروانها با مدیرمجموعه، هتل، تجربه موفق سال گذشته و همچنین نحوه اداره و تدارکات هتل، مدیریت رستوران، سالن جلسات و مسائل مرتبط با ایام تشریق و نقل ترددی مطالبی را بیان نمودند.

در انتهای همایش هر یک از سخنرانان به پرسشهای حاضرین پاسخ داده و این همایش در ساعت 18 به پایان رسید.                                                                                                                                                                          

 


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست