یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

دیدار مدیریت، پرسنل و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین

دیدار مدیریت، پرسنل  و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین به مناسبت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین حاج عبدالکریم عابدینی به سمت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین مدیریت ، پرسنل و کارگزاران حج و زیارت استان در مورخ 93/12/25 با حضور در دفتر امام جمعه با ایشان   دیدار و گفتگو نمودند.
در این دیدار بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و تقدیر و تشکر از زحمات ارزنده آیت ا.. باریک بین نماینده پیشین ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و تبریک به مناسبت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سمت جدید، بیان داشتند دستگاه حج و زیارت از دستگاههای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی می باشد که ارتباط بسیار نزدیک با ولایت فقیه و بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت دارد. 
کلانتری ضمن ارائه آمار مشرف شدگان به حج، عمره و عتبات در سالجاری بیان داشتند در این استان  27 دفتر زیارتی در شهرهای مختلف استان جهت خدمت رسانی به زائرین فعالیت می نمایند. ایشان در خصوص مشکل پیش آمده برای زائرین عمره مفرده در صدور روادید بیان داشتند تعدادی از این اعزامها به خاطر عدم صدور ویزا در موعد مقرر لغو شده است که انشاا.. با رفع مشکل پیش آمده زائرین اعزامهای لغو شده نیز در اعزامهای بعدی مشرف می گردند.
مدیر حج و زیارت استان در خصوص آموزش زائرین بیان داشتند، حج و زیارت استان جهت زائرین عمره علاوه بر سه جلسه آموزش  عمومی که توسط دفاتر زیارتی برگزار می گردد یک همایش متمرکز و میدانی را نیز جهت بالا بردن آمادگی آنان برگزار می نماید همچنین برای زائرین حج تمتع نیز علاوه بر جلساتی که توسط مدیران کاروانها برگزار می گردد همایش میدانی نیز برگزار می نماید که در سالجاری با عنایت ویژه امام جمعه محترم قزوین همایش یکروزه بسیار باشکوهی نیز در مصلای شهر قزوین برگزار شد که مورد استقبال زائرین و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت نیز قرار گرفت.
کلانتری در خصوص انتخاب مدیریت حج و زیارت استان در سال 92 بعنوان دستگاه برتر در امر رضایت ارباب رجوع بیان داشتند حج و زیارت استان در بین 284 دستگاه اجرایی و 10 دستگاه فرهنگی استان موفق به کسب رتبه نخست در بحث رضایت ارباب رجوع گردید و در سالجاری نیز بعنوان یکی از 10 دستگاه برتر استان در امر خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گردید.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیریت و کارگزاران حج و زیارت استان بیان داشتند ما باید به تمام ابعاد مختلف دین توجه نموده و در رعایت تمام امور دینی کوشا بوده و طوری نباشد که از دیگر امور دینی غافل باشیم.
ایشان در خصوص مرتبط بودن ابعاد مختلف دین به همدیگر ضمن اشاره به حدیث امام باقر(ع) اظهار داشتند دین بر 5 پایه استوار است که عبارتند از  نماز، ارتباط دهنده  بین انسان و خدا، روزه عبادت و خودسازی، حج عبادت جمعی و بین المللی، زکات عبادت اقتصادی و مهمترین آن ولایت فقیه 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین در خصوص اهمیت ولایت فقیه در دین اظهار داشتند ولایت فقیه از مهمترین ارکان است که تمام امور دین را ساماندهی و مدیریت می نماید و اگر کسی تمام امور دینی را انجام داده و امام خود را نشناسد از اهل ایمان به حساب نمی آید.
ایشان در خصوص اهمیت حج فرمودند، حج دارای دو خروجی مهم می باشد که اولین خروجی ان تقوا است که مهمترین زاد و توشه حج بوده  و دومین آن نیز ذکر است که زائر خانه خدا بعد از برگشت از حج، اگر یاد خدا همیشه در دل او باشد تمام اعمال و رفتار خود را با رضای خدا انجام خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی که خود نیز از مفسرین قرآن و نهج البلاغه می باشد از برگزاری جلسه تفسیر قرآن در شبهای یکشنبه خبر دادند و بیان داشتند کارگزاران در صورت تمایل می توانند در این جلسات که در امامزاده اسماعیل (ع) قزوین برگزار می شود شرکت نمایند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست