یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

جلسه هماهنگی مدیران حج تمتع و دفاتر زیارتی استان قزوین برگزار شد

جلسه هماهنگی مدیران حج تمتع و دفاتر زیارتی استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: جلسه ای با حضور مدیران دفاتر زیارتی و مدیران حج تمتع استان قزوین در مورخ 29/11/93 از ساعت 11 الی 13 در دفتر مدیریت حج و زیارت استان قزوین برگزار گردید.

این جلسه که با حضور تمامی مدیران حج و شرکتهای زیارتی همراه بود در سه حوزه حج، عمره و عتبات بحث و تبادل نظر شد. در ابتدا  بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، کلانتری مدیر حج و زیارت استان بعد از ذکر احادیثی در خصوص اهمیت خدمت به زائرین و ارباب رجوع، بیان داشتند مدیران حج استان با وارد نمودن اطلاعات تمامی زائران حج که 97 درصد کاروانها نیز تکمیل شده است به زائران تاکید نمایند حتما فیشهای خود را در اسرع وقت واریز نمایند.

ایشان در حوزه عتبات نیز بیان داشتند با سعی و تلاش سازمان حج و زیارت، منبعد دفاتر زیارتی می توانند برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات با طی مراحل قانونی و با همکاری شرکت مرکزی استان همانند اعزامهای اربعین، ویزای انفرادی دریافت نمایند که با این امر گام موثری جهت جلوگیری از فعالیت افراد آزاد بر و غیرمجاز سفر به عتبات عالیات برداشته شده و آنان مجبور به همکاری با دفاتر زیارتی خواهند شد، که در این رابطه شرکتهای زیارتی با تبلیغات در سطح استان می توانند تمامی زائرین را جهت سفر به عتبات عالیات از طریق مجاری قانونی هدایت نمایند.

کلانتری در حوزه عمره مفرده نیز بیان داشتند با توجه به کاهش 50 درصدی سهمیه کل کشور در عمره سالجاری بنا به دلایلی، لازم است شرکتهای زیارتی با همدلی و همکاری یکدیگر نسبت به جابجایی زائرین در کاروانها اقدام نموده و با توضیحات قانع کننده از اضطراب زائرین نیز جلوگیری نمایند

در پایان جلسه نیز مدیران شرکتهای زیارتی نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه تکمیل کاروانهای عمره با توجه به کاهش سهمیه و همچنین نحوه ثبت نام زائرین عتبات عالیات در سامانه سماح جهت اخذ ویزای انفرادی بیان داشته و مقرر گردید تا شرکتهای زیارتی پکیج پیشنهادی خود را در این خصوص به مدیریت حج استان اعلام تا بررسی و اعلام نظر گردد.

  

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست