ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

تجلیل از کارگزاران زیارتی فعال در اربعین(راهنمایان) ، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه در قزوین

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، مدیریت حج و زیارت استان با همکاری رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان، و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین مراسم تجلیل از کارگزاران زیارتی فعال در اربعین ، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه در اربعین حسینی روز دوشنبه 20 آذر 1402 از نماز مغرب و عشا تا ساعت 20  در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین افشار مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه در اربعین حسینی گفت: با هماهنگی تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین تعداد ۶۰ مبلغ به کربلا اعزام شدند و ۲۶ نوع خدمت توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین به زائران ارائه شد که در این  عرصه در کشور شاخص بودیم.

افشار تصریح کرد: با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین یک تیم رسانه به کربلا اعزام شد و از همه موکب‌ها گزارش تهیه کردند و در شبکه‌های سراسری پخش شد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: برگزاری مسابقه عکس، توزیع یک هزار هدیه برای کودکان عراقی و توزیع هدایا برای موکب داران عراقی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و توزیع صد‌ها بسته فرهنگی میان زائران، تصحیح قرائت نماز و جمع آوری دل نوشته زائران از اقدامات فرهنگی انجام شده در اربعین امسال بود.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران هم گفت: درکربلا در دو جبهه خودی و غیرخودی خبرنگار بوده و انتقال پیام کربلا توسط خبرنگاران صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اگر رسانه نباشد خیلی از اتفاقات خوب رخ نمی‌دهد و گسترش نمی‌یابد و عالم گیر شدن حماسه کربلا و عاشورا نیز مدیون رسانه است.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی اضافه کرد: قزوین تنها استان کشور است که کمیته فرهنگی ستاد اربعین آن در سوریه موکب دارد و این حرکت ویژه و شاخص است.

وی بیان کرد: سرعت انتشار خبر‌ها در رسانه‌های استان قزوین بالاست و این توانمندی جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام عباسپور معاون فرهنگی اداره اوقاف قزوین نیز در این مراسم گفت: اربعین خودش کار رسانه‌ای است و اگر در این پروژه  عظیم مردم و رسانه‌ها نباشند کسی این حماسه را به این زیبایی درک نمی‌کند.

وی افزود: قلم شما خبرنگاران  تاثیرگذار است و امیدواریم آن را در ترویج وقف نیز بکار گیرید تا این سنت حسنه بیشتر در جامعه شناخته شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از محل وقف ۲ میلیارد تومان در ایام اربعین به موکب داران و هیئت‌های مذهبی و اعزام زائران در طرح شمیم وحی در ایام اربعین کمک شد و یکی از مواکب متعلق به اداره اوقاف قزوین بود که خدمات ارزشمندی ارائه داد.

دکتر سلیمی مدیر حج و زیارت استان هم گفت: از صدا و سیما، مطبوعات محلی و خبرگزاری که به خوبی اخبار این رویداد را منتشر کردند قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: علاوه بر تجلیل از رسانه‌ها و فعالان فرهنگی از راهنمایان اربعین و امدادگران هم تقدیر می‌کنیم که در دومنطقه کشور عراق مستقر بودند، یکی از عمود400تا550 با محوریت موکب تاکستان(جناب آقای آذربایجانی) و در قسمت شمالی کربلا، مناطق: باب بغداد،؛ مقام صاحب الزمان، شارع سدره، روضتین و احمد الوائلی با محوریت موکب الموت(جناب آقای احمدی) خدمت رسانی کردند

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: در گرمای طاقت فرسای تابستان توانستیم ابتدا از ۴۰ نفر نیرو استفاده کنیم که سپس آن‌ها را به  ۱۱۰ نفر رساندیم و در حدود 11 هزار خدمت امداد و راهنمایی انجام شد.موکب شهدای منا در قزوین در جسر العباس نیز روزانه چند وعده پخت غذا داشتند.

در پایان این مراسم از تلاش راهنمایان و امدادگران اربعین ، عکاسان، خبرنگاران، فیلمبرداران و فعالان فرهنگی در پیاده روی اربعین تجلیل شد.

 

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست