یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

نخستین دعای کمیل سال جدید در کربلا طنین انداز شد + عکس

نخستین دعای کمیل سال جدید در کربلا طنین انداز شد + عکس

بعثه مقام معظم رهبری مراسم نخستین دعای کمیل سال 1401 را با حضور پرشور زائران ایرانی در خیمه گاه امام حسین (ع) برگزار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت البرز به نقل ازخبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلا، دعای روح بخش کمیل، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور مشتاقان و زائران سید الشهدا (ع) در خیمه گاه آن حضرت قرائت شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در این مراسم با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) درباره وسوسه شیطان برای بزرگ جلوه دادن توبه، گفت: شیطان انسان را وسوسه می‌کند و به او می‌گوید که بار گناه تو سنگین است و توبه شما پذیرفته نمی‌شود.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: خداوند در قرآن به توبه کنندگان سه وعده داده است که یکی از این وعده‌ها برای نجات تمام اهل آسمان و زمین کافی است.
خطیب بعثه مقام معظم رهبری درباره این سئوال که آیا حق الناس هم بخشیده می‌شود، گفت: حق الناس باید رعایت شود و یا اگر غیبت کسی کردی و یا آبرویی از کسی بردید برای او نماز و زیارت می‌خوانید تا ثوابش را برای او باشد.
وی بر جبران حق الناس تأکید کرد و افزود: چه خوب است در این مکان مقدس نماز توبه بخوانیم که امام صادق (ع) فرمودند: «کسی که نماز توبه را بخواند صورتش را از قبله برنمی‌گرداند مگر اینکه خداوند تمام گناهانش را بیامرزد».

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست