یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

دیدار مدیریت، پرسنل و نماینده مدیران و روحانیون کاروانهای حج تمتع استان قزوین با نماینده مجلس خبرگان

  • 24 خرداد 1400
  • 12:36
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 150 بازدید
  • Article Rating
دیدار مدیریت، پرسنل و نماینده مدیران و روحانیون کاروانهای حج تمتع استان قزوین با نماینده مجلس خبرگان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، به مناسبت هفته حج،  مدیریت، پرسنل حج و زیارت و نماینده مدیران و روحانیون حج تمتع استان قزوین در روز دوشنبه مورخ 1400/03/24 از ساعت 9 الی 10 با آیت ا.. اسلامی نماینده مجلس خبرگان استان و امام جمعه شهرستان تاکستان در محل دفتر ایشان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که به مناسبت آغاز هفته حج  بود در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد.

در این دیدار ابتدا دمیرچی مدیر حج و زیارت استان قزوین گزارشی از  عملکرد حج و زیارت استان ارائه نموده و بیان داشتند با توجه به شیوع ویروس کرونا مجدداً امسال نیز زائری از ایران به عربستان مشرف نمی شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج محمدی نماینده روحانیون و ملکی ها نماینده مدیران کاروانهای حج دقایقی به ایراد سخنرانی پرداختند.

سپس  آیت ا.. اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان که خود نیز از روحانیون باتجربه و باسابقه حج، عمره و عتبات عالیات می باشند با  ذکر تلبیه فضای معنوی را بوجود آوردند و ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، با بیان حدیثی، خدمتگزاری به زائرین و  استفاده از این فرصتها را موهبت الهی دانسته و بیان داشتند خدمت به زائرین بیت ا.. الحرام و ائمه اطهار(ع) برکت عظیمی در زندگی انسان ایجاد می نماید.

ایشان به ذکر آثار و برکات حج پرداخته و بیان داشتند حج در پیشگاه خداوند از چنان ارزشی برخوردار است که امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی حداقل چهار بار  از خدا می خواهد که همه ساله به حج مشرف شده و در دعای عرفه نیز خواستار این بودند که باقیمانده عمر خود را در خدمت زائرین حج و عمره باشند.

ایشان با ذکر خاطراتی از حج سالهای گذشته خود در خصوص تلاش دست اندرکاران حج برای اعزام زائران به سرزمین وحی را تحسین برانگیز دانسته و بیان نمودند شما تلاش و نیت خود را جهت خدمت به زائران انجام دادید و قطعاً خداوند ثواب این تلاشها و نیات شما را خواهد داد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست