یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

جلسه کمیته فرهنگی اربعین 99 استان قزوین برگزار شد.

جلسه کمیته فرهنگی اربعین 99 استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین و سایر مدعوین در محل سالن جلسات مدیریت حج و زیارت استان قزوین در مورخ 99/7/10 از ساعت 10 الی 12 برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، یوسفی مدیر حج و زیارت استان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان دقایقی در خصوص فضیلیت زیارت اربعین بیاناتی را ایراد نمودند.

 سپس حجت الاسلام و المسلمین افشار مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: امسال موکب های اربعین هیچ گونه فعالیتی در کشور عراق نخواهند داشت و برنامه های خیرخواهانه و برنامه های فرهنگی با رویکرد اربعین در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: شکوه و عظمت اربعین به عنوان هویت شیعی باید حفظ شود و برنامه های امسال باید سنجیده و بر اساس برنامه ریزی دقیق پیگیری و اجرا شود.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: امسال به دلیل بیماری کرونا، اعزام موکب حوزه علمیه قزوین به کربلای معلی ممکن نیست ولی ان شاء الله با همکای سیمای مرکز قزوین برنامه هایی با مضمون زیارت اربعین خواهیم داشت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین که قبل از این جلسه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو داشتند به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان بیان داشتند امسال به علت شیوع کرونا، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی جایگزین راهپیمایی اربعین شده و با برپایی 4 موکب در استان نسبت به جمع آوری کمکهای مردمی جهت توزیع میان نیازمندان اقدام خواهد شد.

 ایشان با بیان اینکه امسال به علت شیوع کرونا، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی جایگزین راهپیمایی اربعین خواهد شد،گفت:  برگزاری ۲۰ همایش و هم اندیشی با مشارکت اندیشمندان و دانشگاهیان، محافل قرآنی و شعر و ادب در فضای مجازی و همچنین راه اندازی پویش‌های متعدد با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان، از جمله این برنامه هاست.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، علت عدم پذیرش زائران ایرانی در عراق را نبود زیرساخت‌ها و ساز و کار‌های لازم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی بیان داشتند با توجه به اینکه اربعین تعطیل شدنی نیست اظهار داشتند امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شعار هر خانه یک حسینیه است از اول ماه محرم اجرایی می شود و ما بایستی با همکاری یکدیگر اعم از صدا و سیما ،سازمان تبلیغات و ... فضایی معنوی را در جامعه ایجاد نموده و برنامه های اربعین اعم از قرائت زیارت اربعین و ... در فضای مجازی و ... به نحو احسن اجرایی شود.

ایشان شعار امسال اربعین را الحسین سفینه النجاه نامیدند .

در پایان نیز مدعوین نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون برگزاری هر چه بهتر اربعین امسال بیان نمودند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست