دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

ديدار مديريت، پرسنل و مديران حج تمتع با نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين

ديدار مديريت، پرسنل و مديران حج تمتع با نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان قزوين، به مناسبت  هفته حج مديريت، پرسنل و تعدادی از مديران حج تمتع سالجاری با نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين در مورخ 99/4/8  در دفتر نماينده ولي فقيه، در فضایی صمیمی دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار پس از تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید، يوسفي مدير حج و زيارت استان ضمن ارائه گزارش، آمار ثبت نام کنندگان حج و عمره و اربعین استان  و همچنین اقدامات انجام شده جهت اعزامهاي حج تمتع سالجاري اظهار داشتند با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال اعزام زائرین به این سفر معنوی، طبق دستورالعمل های ابلاغی سازمان حج و زیارت تمامی مراحل ثبت نام ، واریز وجه اولیه سفر ، معاینات پزشکی و ... در موعد مقرر انجام و زائرین برای این سفر معنوی آماده شدند اما متاسفانه در لحظات آخر کشور عربستان اعلام نمود که پذیرای هیچ یک از زائرین کشورهای دیگر نخواهد بود و فقط به تعداد محدود از زائرین کشور خود اجازه انجام فریضه حج را خواهد داد.

در ادامه آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن تبریک دهه کرامت بیان داشتند با توجه به لغو سفر حج تمتع در سالجاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، فرصت بسیار مغتنمی است که زائرین را با مبانی روایی، فقهی و ... حج آشنا کنیم و همانند سربازانی که همیشه در حال آماده باش و تمرین هستند معرفت افزایی نمائیم. ایشان حج را یکی از قطعه های پازل دین مبین اسلام معرفی کرده و بیان داشتند حج هم مانند سایر فروعات دین اعم از نماز، روزه و .. از واجبات دین اسلام هستند که در کنار همدیگر سازگاری و هماهنگی دارند و همدیگر را کامل می کنند.

امام جمعه قزوین بیان داشتند در انسجام این قطعات، احادیث معروف و معتبر دعائم الاسلام هستند که اثبات می کند حج، نماز، روزه و سایر فروعات دین با هم هستند و محور و تمرکز آنها نیز ولایت فقیه می باشد که اینها ستونهای دین بوده و کلید قبولی نماز، حج و ... ولایت می باشد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست