دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

ديدار مديريت، پرسنل و مديران حج تمتع با استاندار قزوين

ديدار مديريت، پرسنل و مديران حج تمتع با استاندار قزوين

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان قزوين، به مناسبت فرا رسیدن هفته حج ، مدیر و کارکنان حج و زیارت و جمعی از مدیران کاروان‌هاي حج تمتع استان قزوین عصر شنبه مورخ 98/4/15 با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

در اين ديدار بعد از ارائه گزارش فعاليت مديريت حج و زيارت استان توسط يوسفي مدير حج و زيارت ، عبدالمحمد زاهدی در این دیدار گفت: خدمتگزاری حجاج یک فرصت و افتخار است که نصیب همه نمی‌شود و کسانی که در این کسوت حضور دارند باید قدر خود را بدانند و در انجام مسئولیت کوتاهی نکنند.

وی بیان کرد: عربستان به عنوان کشور میزبان باید امنیت و رفاه حجاج را فراهم کند اما تجربه نشان داده هیچ کشوری مانند ایران در سازماندهی و رسیدگی همه جانبه به امور حجاج و اعزام آنها منظم و موفق نبوده است.

زاهدی تصریح کرد: مردم استان قزوین به عنوان یک منطقه مذهبی تشنه زیارت خانه خدا هستند و مسئولان دولتی هم باید تلاش کنند تا شرایط ایمن در سفر معنوی آسان و بهتر برای آنها مهیا شود.

وی توجه به آموزش حجاج را مهم دانست و گفت: اگر آموزش‌ها به موقع و اصولی نباشد در زمان زیارت برای عده‌ای مشکل ساز می‌شود لذا در زمان مناسب باید این دانش را به زائران منتقل کرد.

زاهدی یادآورشد: مدیران کاروان‌ها رسالت رسیدگی به امور را بر عهده دارند و چون زوار از گروه‌های مختلف جامعه با فرهنگ‌های متنوع هستند باید در برخورد و آموزش‌ها به این مسائل توجه جدی شود.

استاندار قزوین در خصوص ضرورت ایجاد ماکتی دائمی از حج برای آموزش مستمر حجاج هم اظهارداشت: در شرایط کنونی که با محدودیت منابع مالی مواجهیم از سوی دولت چنین امکانی وجود ندارد و بهتر است با ماکت‌های سیار و هزینه‌های کمتر این نیاز تأمین شود.

زاهدی بیان کرد: ایده این کار خوب است اما باید با هزینه‌های کمتری موضوع آموزش حجاج مورد توجه قرار گیرد.

در پايان نيز مدير حج و زيارت استان مصاحبه اي با خبرگزاري صدا و سيماي استان داشتند

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست