دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

دیدار مدیریت، پرسنل و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نماینده مجلس خبرگان

دیدار مدیریت، پرسنل و کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با نماینده مجلس خبرگان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، به مناسبت هفته حج مدیریت، پرسنل حج و زیارت و مدیران حج تمتع استان قزوین در روز پنجشنبه مورخ 98/04/13 از ساعت 10 الی 11 با نماینده مجلس خبرگان استان و امام جمعه شهرستان تاکستان در محل دفتر ایشان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که به مناسبت آغاز هفته حج  بود در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد.

در این دیدار ابتدا يوسفي مدیر حج و زیارت استان قزوین گزارشی از  عملکرد حج و زیارت استان در خصوص نحوه ساماندهی و اعزام زائرین، تعداد کاروانها، تعداد زائرین و ... ارائه نمودند.

سپس  آیت ا.. اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان و امام جمعه تاکستان که خود نیز از روحانیون باتجربه و باسابقه حج، عمره و عتبات عالیات می باشند ضمن ذکر تلبیه و خوش آمدگویی به حاضرین، با بیان حدیثی، خدمتگزاری به زائرین و  استفاده از این فرصتها را موهبت الهی دانسته و بیان داشتند خدمت به زائرین بیت ا.. الحرام و ائمه اطهار(ع) برکت عظیمی در زندگی انسان ایجاد می نماید.

ایشان به ذکر آثار و برکات حج پرداخته و بیان داشتند حج در پیشگاه خداوند از چنان ارزشی برخوردار است که امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی از خدا می خواهد که حداقل سه بار به حج مشرف شده و در دعای عرفه نیز خواستار این بودند که باقیمانده عمر خود را در حج و عمره باشند

ایشان مهمترین خصوصیت سفر حج را اخلاق و معاشرت حسنه دانسته و بیان داشتند اگر سفر حج 100 قسم باشد 70 قسم آن مدارا با مردم، اخلاق و معاشرت حسنه بوده و 30 قسم آن ورع و تقوا می باشد و لازم است عوامل حج در طول سفر تکریم زائرین را در اولویت قرار داده و با رعایت ادب و اخلاق و مدارا کردن با زائرین در طول سفر رضایت زائر و خداوند را به دست آورند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست