دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

ديدار مديريت، پرسنل و مديران حج تمتع با نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين

ديدار مديريت، پرسنل و مديران حج تمتع با نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر و کارکنان حج و زیارت استان قزوین، که در اولین روز از هفته حج در مورخ 98/4/11 در دفتر نماينده ولي فقيه  برگزار شد در ابتدا يوسفي مدير حج و زيارت استان ضمن ارائه گزارش وضعيت اعزامهاي حج تمتع سالجاري و عتبات عاليات و بيان مسائل و مشكلات توسط مديران حج،  آيت الله عابديني به ايراد سخنراني پرداخته و  اظهار داشتند: باید تلاش کنیم همه کارها و مسئولیت‌هایی که در این دنیا بر عهده داریم را با نیت قرب الهی انجام دهیم و با ذکر و یاد خدا کارهای دنیایی را آخرتی کنیم.
وی ادامه داد: تمام کارهایی که ظاهرش مربوط به دنیاست را اگر با نیت‌های الهی انجام دهیم، آخرتی می‌شوند و کاری که انجام می‌دهیم عبادت محسوب شده و در قیامت دست ما را می‌گیرد.
امام جمعه قزوین افزود: اگر امام جماعتی پول را شرط حضور و فعالیت در مساجد قرار دهد و مقدارش را مشخص کند، کار آخرتی را دنیایی کرده است و همین موضوع برای روحانی کاروان در سفرهای زیارتی نیز صدق می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: همه عزیزانی که در حج و زیارت فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند تا فضای کار آخرتی خود را دنیایی نگاه نکنند. اگر حقیقتاً کارهایمان را خدایی کنیم دنیایمان نیز تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: رسالت پیامبران الهی این بوده که انسان‌ها را از بردگی دنیا به مقام بندگی خدا برسانند و این همان رسالتی است که به انسان کرامت می‌بخشد و او را در دنیا و آخرت صاحب عزت و عظمت می‌کند.
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: همه باید در راستای نگاه معنوی و عرفانی که از اهداف مهم حج محسوب می‌شود، کارهای حج را که آخرتی است، آخرتی ببینیم تا کارهایمان معنای اخلاقی و قرب الهی به خود بگیرد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: ذکر و تقوا از اهداف اصلی نماز است و این دو هدف که در نماز دیده شده، برای حج هم دیده شده است و شما متولیان حج می‌باید بستر و فضای کسب تقوا و ذکر الهی را برای زائران فراهم نمایید.

وی ابراز کرد: دومین هدفی که می‌باید برای زائران حج تشریح شود، این است که خدا می‌فرماید پس از حج با تمام حواس به فکر و یاد خدا باشید و همه با همت کنیم تا این اهداف برای زائران جا بیوفتد و مورد توجه قرار گیرد تا ضرر نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه احکام حج بسیار مهم است که ندانستن آنها بسیار مشکل آفرین است، گفت: در کنار احکام حج باید مسائل معرفتی حج با جدیت مورد توجه قرار گیرد که امامت و ولایت از مهمترین مسائل معرفتی محسوب می‌شود.
آیت‌الله عابدینی در پایان از مسئولان حج خواست تا مسائل تاریخی و جغرافیای مکه و مدینه به صورت گزینش شده و محدود به زائران آموزش داده شود.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست