دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش اسرار و آداب سفر حج براي زائرين حج قزوین برگزار شد.

  • 21 خرداد 1398
  • 13:02
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 246 بازدید
  • Article Rating
همایش اسرار و آداب سفر حج براي زائرين حج قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان قزوين، همایش اسرار و آداب  حج  ويژه زائرين حج تمتع  استان قزوین در مورخ 98/03/21 از ساعت 19 الی 21 در شبستان اميرالمومنين(ع) مسجدالنبي قزوين و با حضور آیت ا.. عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، روحانیون و عوامل کاروانها و  با استقبال گرم زائران برگزار گردید.

در این همایش که زائران تمام کاروانهای استان شرکت داشتند با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... قرآن کریم، اجرای سرود ملی و مداحي ذاكر اهل بيت (ع) آغاز گردید.

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از سخنرانان این همایش بودند. ایشان حج را یکی از مهمترین محافل اسلامي برشمرده و بیان داشتند یکی از همایشهای بین المللی جهان اسلام حج تمتع است که در این مراسم شکوه، عظمت و اقتدار مسلمین نشان داده می شود .

امام جمعه قزوين  با ذکر حديثي از امام صادق(ع) اهمیت فریضه حج را بسیار بالا دانسته و بیان داشتند طبق احادیث معتبر خانه خدا نباید خالی از زائر باشد و پناه بردن به این خانه امن الهی ما را بلا و گرفتاری نجات خواهد داد و تا زمانی که کعبه برپاست دین برپاست .

ایشان ستونهاي اسلام را 5 چيز دانسته و بيان داشتند نماز، روزه، حج، زكات و ولايت  از ستوانهاي اسلام هستند كه مهمترين آنها ولايت بوده و بيان داشتند ولايت در ائمه و چهارده معصوم است و امامت بُعد اجرايي ولايت بوده و حضرت زهرا(س) ولي و پشتوانه سرمايه امامت است و اگر اين ولايت نباشد حج، نماز و ... سرنوشت ديگري پيدا مي كند .

در انتها ايشان بيان داشتند دو سوغاتي مهم حج كه زائرين بايستي با خود بياورند ذكر و ياد و خدا و گرفتن زاد و توشه كافي از سفر حج است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست