یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش متمرکز زائرین حج تمتع 98 استان قزوین برگزار شد.

  • 14 اردیبهشت 1398
  • 10:22
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 366 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائرین حج تمتع 98 استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان قزوين، همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان قزوین در مورخ 98/02/13 از ساعت 9 الی 12 در سالن ورزشی هلال احمر شهر قزوین و با حضور آیت ا.. عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمعی از مسئولین استانی، روحانیون و عوامل کاروانها و  با استقبال گرم زائران برگزار گردید.

در این همایش که زائران تمام کاروانهای استان شرکت داشتند با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... قرآن کریم، اجرای سرود ملی و مداحي ذاكر اهل بيت (ع) آغاز گردید.

در ادامه يوسفي مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور پرشور زائران به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان مهمترين هدف همايش را آگاهي و آمادگي كلي زائرين با امور اجرايي و فرهنگي زائرين دانسته و بيان كردند سفر حج امر واجب بزرگي است كه در ارتقاء ارزشهاي ديني و معنوي بسيار تاثيرگذار است. مدير حج و زيارت استان ضمن اعلام آمار تعداد زائرين استان به زائرين توصيه نمودند حتما در جلسات آموزشي كه جهت آمادگي اجرايي و فرهنگي برگزار مي گردد شركت نموده و استفاده لازم را بنمايند.

ايشان رعايت قوانين كشور عربستان اعم از مسائل فرودگاهي ، انگشت نگاري از زائرين و ... را به زائرين يادآور شده  و بيان داشتند به دليل محدوديت جغرافيايي در سرزمين منا و عرفات جا دارد زائرين با سعه صدر چند روز اقامت در اين سرزمينهاي مقدس را تحمل نموده و استفاده معنوي لازم را از اين زمان بدست آمده، بنمايند.

حجت الاسلام و المسلمين حاجي ابراهيمي مسئول بعثه مقام معظم رهبري منطقه تهران، حج را مهماني ويژه به لحاظ مكاني و زماني دانسته و بيان داشتند ما بايستي به قوانين كشور ميزبان احترام گذاشته و رعايت آداب مهمان را بنمائيم ما وارد كشوري مي شويم كه در خيلي از موارد اعتقادي و اخلاقي با ما موافقتي ندارند  ولي چون آنها ميزبان هستند بايستي قوانين و مقررات آن كشور را رعايت نمائيم.

ايشان حجاب و پوشش بانوان ايراني در سرزمين وحي را حائز اهميت دانسته و بيان داشتند در كشور عربستان ما را بعنوان شيعه مي شناسند و اگر خداي ناكرده از ما اعمال خلافي سر بزند به صاحب مذهب ما اهانت شده است.

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از دیگر سخنرانان این همایش بودند. ایشان حج را یکی از مهمترین محافل اسلامي برشمرده و بیان داشتند یکی از همایشهای بین المللی جهان اسلام حج تمتع است که در این مراسم شکوه، عظمت و اقتدار مسلمین نشان داده می شود .

امام جمعه قزوين  با ذکر احادیثی از ائمه(ع) اهمیت فریضه حج را بسیار بالا دانسته و بیان داشتند طبق احادیث معتبر خانه خدا نباید خالی از زائر باشد و پناه بردن به این خانه امن الهی ما را بلا و گرفتاری نجات خواهد داد و تا زمانی که کعبه برپاست دین برپاست .

ایشان ستونهاي اسلام را 5 چيز دانسته و بيان داشتند نماز، روزه، حج، زكات و ولايت  از ستوانهاي اسلام هستند كه مهمترين آنها ولايت بوده و بيان داشتند ولايت در ائمه و چهارده معصوم است و امامت بُعد اجرايي ولايت بوده و حضرت زهرا(س) ولي و پشتوانه سرمايه امامت است و اگر اين ولايت نباشد حج، نماز و ... سرنوشت ديگري پيدا مي كند .

در انتها ايشان بيان داشتند دو سوغاتي مهم حج كه زائرين بايستي با خود بياورند ذكر و ياد و خدا و گرفتن زاد و توشه كافي از سفر حج است.

 

جناب سرهنگ غيبعلي پور نماينده ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز آخرین سخنران این همایش بودند که  به بیان رعایت مسائل مرتبط با عدم حمل مواد مخدر دقایقی به ایراد سخنرانی پرداختند.ایشان در خصوص حمل مواد مخدر و مجازتهاي تعيين شده براي آن چه در داخل و چه در خارج از كشور توسط زائرین با توجه به دستگیری های زائرین در سالهای گذشته که به نحوی قصد حمل مواد مخدر را داشتند بیان نمودند زائرین به هیچ وجه قصد همراه بردن مواد مخدر را نداشته باشند زیرا با دستگاههای پیشرفته و سگهای مواد یاب، این مواد در هر کجا جاسازی شده باشد کشف شده و باعث عدم اعزام زائر به عربستان شده و یا دستگیری در کشور عربستان و زندانی شدن در زندانهای مخوف و با شرایط سخت عربستان می گردد.

در خاتمه، با اجرای نمادین مناسک حج توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدقريش موسوی  یکی از روحانیون کاروانهای استان و با حضور جمعی از زائرین بصورت نمادین، جهت آشنایی بیشتر زائرین همایش به اتمام رسید.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست