یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

اولین همایش روحانیون و مادحین عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد.

اولین همایش روحانیون و مادحین عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، اولین همایش روحانیون و مادحین استان قزوین در روز یکشنبه مورخ 97/7/22 از ساعت 15 الی 17 با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابراهیمی مسئول بعثه منطقه تهران، کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از روحانیون و مادحین عتبات عالیات  استان قزوین در سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت قزوین برگزار گردید.

در این همایش بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید و سرود ملی، کلانتری مدیر حج و زیارت استان به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، بیان داشتنند با توجه به رشد روزافزون جمعیت جوان کشور، لازم است روحانیون و مادحین محترم کاروانها با مطالعه بیشتر خصوصاً در مسائل روز پاسخگوی سوالات جوانان باشند.

مدیر حج و زیارت استان در خصوص مسائل زیارتی زائرین  بیان داشتند  با توجه به اینکه زائرین در کشور عراق شش تن از ائمه را زیارت می نمایند لازم است با راهنمایی و ارشاد روحانیون و مادحین کاروانها حداقل شش سیره از این ائمه را فرا گرفته و در طول زندگی استفاده نمایند.

در ادامه با توجه به سالروز رحلت حضرت رقیه(س) دختر امام حسین (ع) احدی از روحانیون در این خصوص به ذکر مصیب پرداختند.

در پایان نیز حاجی ابراهیمی مسئول بعثه منطقه تهران به ایراد سخنرانی پرداختند . ایشان ضمن ارائه آمار شش ماهه اول سال 97 اعزامهای عتبات عالیات استان قزوین به بیان دلایلی چند از علل کم شدن زائرین پرداختند .

ایشان استفاده از حداکثر ظرفیت و تجربیات روحانیون و مادحین را یادآوری نموده و بیان داشتند لازم است روحانیون و مادحین کاروانها مراعات حال حداکثری زائرین کاروانها باشند.

دار پایان همایش نیز حاضرین سوالات خود را مطرح نمودند که حاجی ابراهیمی مسئول بعثه منطقه تهران به آنان نیز پاسخ دادند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست