یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

جلسه ویژه اربعین با حضور مدیران دفاتر زیارتی استان قزوین برگزار شد.

جلسه ویژه اربعین با حضور مدیران دفاتر زیارتی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، جلسه مدیران دفاتر زیارتی استان قزوین در روز یکشنبه مورخ 97/7/2 از ساعت 9 الی 11 در دفتر مدیریت حج و زیارت استان قزوین با حضور مدیر و کارکنان حج و زیارت استان، مدیران عامل دفاتر خدمات زیارتی استان و مدیرعامل شرکت مرکزی استان برگزار گردید.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید و مداحی اهل بیت(ع) به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن تسلیت ایام شهادت، به ذکر حدیثی از حضرت امام صادق(ع) در خصوص ثواب زیارت امام حسین(ع) پرداختند.

کلانتری سپس گزارش مختصری از حج سالجاری ارائه نموده و بیان داشتند بحمدا.. در حج سالجاری تعامل بسیار خوبی برقرار بود و مشکل خاصی نیز پیش نیامد.

ایشان در ادامه به بحث اعزامهای عتبات عالیات پرداختند و بیان داشتند اعزامهای عتبات عالیات با توجه به اینکه در ایام اوج اعزامها هستیم نسبت به سالهای قبل کمتر شده و لازم است دفاتر زیارتی تلاش بیشتری در این خصوص نموده تا اعزامها به حد استاندارد برسند.

ایشان سپس به بحث ثبت نام زائرین پیاده روی اربعین پرداخته و بیان داشتند  با توجه به اینکه ثبت نام زائرین طی دو سه روز آینده شروع می شود لازم است دفاتر زیارتی اطلاع رسانی گسترده ای در سطح استان انجام داده تا حداکثر زائرین برای ثبت نام در سامانه سماح جذب گردد.

مدیر حج و زیارت در خصوص محل دریافت ویزای زائرین اربعین این استان بیان داشتند در سالجاری محل اخذ ویزای زائرین اربعین این استان شرکت شمسا تهران می باشد و لازم است با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا اربعین  دفاتر بصورت شبانه روزی و با تمام توان در دفاتر زیارتی حضور داشته و حداکثر تا 24 ساعت مدارک زائرین را به شرکت مرکزی استان ارسال نموده تا مراحل اخذ ویزا و تحویل آن به زائر بیش از 72 ساعت به طول نیانجامد.

کلانتری در خصوص تکریم زائرین بیان داشتند لازم است دفاتر زیارتی و کارمندان آنها نسبت به تکریم ارباب رجوع و زائرین اربعین بیش از گذشته کوشا بوده تا هم موجب رضایت زائرین و هم رضایت پرودگار متعال جذب گردد و ما نیز بتوانیم سهمی در خدمتگزاری به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) که اجر زیادی دارد داشته باشیم.

همچنین ایشان نسبت به رعایت عفاف و حجاب بانوان کارمند دفاتر زیارتی توصیه هایی را نیز داشتند.

در پایان نظرات و تجربیات مدیران دفاتر زیارتی بمنظور جذب و خدمات رسانی هر چه بیشتر به زائرین اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست