دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش طرح مودت حج تمتع 97 استان قزوین برگزار شد

همایش طرح مودت حج تمتع 97 استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، همایش زباندانان حج تمتع استان قزوین با عنوان طرح مودت حج به منظور آشنایی زائران زباندان از فرصت پیش آمده جهت تقریب مذاهب ومعرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در مورخ 16 تیرماه در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت استان از ساعت 17 الی 19 برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی ، در ابتدا کلانتری مدیر حج و زیارت استان ضمن خوش آمدگویی به زائرین و تبریک هفته حج به تشریع برنامه زباندانان پرداخته و بیان داشتند این طرح برای ایجاد صلح و دوستی بین زائرین کشورهای مختلف می باشد و دستاورد آن ایجاد دوستی بین مسلمین است که با کمک شما زائرین می توان به این نکته مهم دست یافت.

 ایشان از انجام تمهیدات لازم سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت برای انعقاد تفاهمنامه های لازم با کشور عربستان پرداخته و بیان داشتند تفاهمنامه های لازم جهت ایجاد عزت و امنیت زائرین حج سالجاری منعقد شده  و امیدواریم امسال نیز همانند سال گذشته حج باعزتی را برگزار نمائیم.

دکتر دائر از کارشناسان مباحث عقیدتی بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت از دیگر سخنرانان این همایش بودند  که بیان داشتند زباندانان بایستی با اعمال و رفتار خوب خود کاری کنند تا تمام مسلمانان با هم و در کنار هم بدون اختلاف زندگی کنند و این زباندانان هستند که با تبادل افکار و گفتار خود مشکلات بین مسلمین را تا حدودی حل می نمایند ایشان حج را سفری استثنایی برشمردند و بیان داشتند حج به تعبیری یک هجرت است هجرت از لذایذ دنیوی و حرکت به سوی الی الله می باشد.

ایشان حج را بسیار شبیه به ماه مبارک رمضان دانسته و بیان داشتند در ماه رمضان هم گذشتن از خواهشهای نفسانی وجود دارد و سفر حج هم همینطور گذشتن از لذایذ دنیوی می باشد در ماه رمضان نیز لیله القدر وجود دارد و لیله القدر حج نیز شب عرفه می باشد که بسیار پرفضیلت است. خداوند پاداش ماه رمضان را عید فطر و پاداش حج را عید قربان قرار داده است.

دکتر دائر شیعه شناسی را از ضروریات زباندانان دانسته و بیان داشتند شیعه بایستی با رفتار و گفتار خود بدون درگیری لفظی و ... شیعه را به جهان اسلام معرفی کند و این هجمه هایی که علیه شیعیان در جهان اسلام وجود دارد زباندانان با رفتار خوب خود از این هجمه ها علیه شیعیان کم کنند و نسبت به تفرقه افکنی دشمنان بین مسلمین توضیحات لازم را به سایر زائرین کشورهای اسلامی  ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بحرانی از کارشناسان طرح مودت بعثه مقام معظم رهبری نیز آخرین سخنران این همایش بودند  که در خصوص روشها و فنون تبلیغ زباندانان اعم از هدیه دادن، رعایت نکات امنیتی، با ظرافت سخن گفتن، پیش بینی زمان و مکان مناسب تبلیغ، عدم ضبط حرفهای رد و بدل شده، قطع نکردن کلام مخاطب و .... توضیحات لازم را ارائه نمودند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست