دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

اطلاعیه مهم- لیست داروهای ممنوعه حج 97

  • 22 خرداد 1397
  • 10:50
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 260 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه مهم- لیست داروهای ممنوعه حج 97

اطلاعیه مهم

زائرین محترم حج تمتع 1397: همانگونه که مطلع می باشید حمل، نگهداری و استفاده مواد مخدر از هرنوع و به هر میزان در کشور عربستان جرم محسوب شده و مجازات سنگین و حبس های طولانی مدتی را در بر دارد.

از سوی دیگر براساس تعالیم ابلاغ شده از سوی وزارت حج این کشور همراه داشتن هرگونه داروی حاوی مواد مخدر و روانگردان به این کشور ممنوع می باشد.

باعنایت به مطالب فوق، لیست اسامی و مشخصات 10 قلم دارو از گروه هایی دارویی که در بازار داخلی موجود بوده و افراد به دلیل بیماری یا هر علت دیگر مصرف می نمایند و همراه داشتن آنها در سفر به کشور عربستان ممنوع می باشد در ذیل ذکر می گردد:

 شایان ذکراست به تمامی  بیمارانی که به دلیل بیماری های زمینه ای مزمن نیز توصیه شود که غیر از 10 قلم داروی ذکر شده در ذیل، داروی مورد نیاز خود را برای مدت 40 روز تامین و صرفاً در ساک های اصلی خود که بعنوان بار ارسال می نمایند قرار دهند و فقط به میزان مصرف چند روز داروی مصرفی خود را در ساک دستی همراه داشته باشند. 

ضمنا بر اساس هماهنگی به عمل آمده با مرکز پزشکی حج، داروهای مصرفی زائرین به جز 10 قلم داروی ممنوعه باید با نسخه ایی که به زبان عربی طراحی شده است و با مهر و امضای پزشکان معاین تایید شود و سپس در ساک بارحمل گردد.

                           لیست داروهای ممنوعه

1-آمپول پتیدین 50 و 100 میلی گرم

2‏- آمپول مرفین 10 میلی گرم

3‏- قرص متادون 5 و 20 میلی گرم

4‏- شربت متادون

5‏- قرص هیدرومرفین 2 میلی گرم

6‏- قرص متیل فنیدات هیدروکلراید

7‏- قرص ترامادول 50 و 100 میلی گرم

8‏- آمپول ترامادول 50 میلی گرم

9‏- شربت اکسپکتورانت کدئین

10‏- قرص استامینوفن کدئین

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست