یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

جلسه آسیب شناسی مسائل اربعین 96 در حج و زیارت قزوین برگزار شد.

جلسه آسیب شناسی مسائل اربعین 96 در حج و زیارت قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، جلسه آسیب شناسی مشکلات و مسائل اربعین 96 با حضور مدیریت، کارکنان، مدیرعامل شرکت مرکزی و مدیران عامل دفاتر زیارتی استان قزوین در مورخ 96/8/30 از ساعت 10 الی 12 در دفتر مدیریت حج و زیارت استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در ماه محرم و صفر و تبریک حلول ماه ربیع الاول از زحمات دفاتر زیارتی بابت فعالیتهای ایام اربعین تقدیر و تشکر نمودند. ایشان هدف از تشکیل جلسه را بررسی و آسیب شناسی مسائل اربعین دانسته و بیان داشتند در راستای صدور ویزای زائرین در ایام اربعین مشکلاتی اعم از تعطیلی چند روزه سفارت به دلیل تعویض نیروهای کنسولگری، مسائل ارزی توسط بانک مرکزی و بالطبع آن دیر آماده شده ویزای زائرین وجود داشت که لازم است از هم اکنون برنامه ریزی برای اربعین سال آتی انجام گردد.

مدیر حج و زیارت استان در خصوص فعالیت افراد آزادبر و غیرمجاز در عرصه عتبات عالیات بیان داشتند با توجه به اعزام زائرین عتبات در طول سال توسط برخی از افراد بدون مجوز زیارتی تاکید می گردد دفاتر زیارتی به هیچ عنوان با این افراد همکاری ننموده و این افراد را جهت پیگیری قضایی به این مدیریت معرفی نمایند.

ایشان تعاون و همکاری دفاتر با یکدیگر جهت تکمیل اعزامها را از ضروریات دانسته و بیان داشتند با توجه به اعزامهای انجام شده در طول سال لازم است دفاتر زیارتی در صورت نیاز با دفاتری که نیاز به زائر داشته همکاری نموده و اعزام ها را تکمیل نمایند.

کلانتری در خصوص جذب متقاضیان خدمت در سمت خادمین عرصه حج و زیارت بیان داشتند با توجه به فراخوان سازمان حج و زیارت مبنی بر دعوت از علاقه مندان خدمت به زائرین در سامانه جامع کارگزاران، لازم است مدیران دفاتر نسبت به شناسایی این علاقه مندان علی الخصوص در شهرها و روستاهایی که فاقد دفتر زیارتی است اقدام نموده تا این افراد در سامانه جامع کارگزاران نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در پایان نیز مدیران دفاتر نظرات و پیشنهادات خود را بیان نموده، همچنین رای گیری و انتخاب نماینده دفاتر زیارتی در هیئت بدوی تخلفات دفاتر زیارتی انجام گردید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست