یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

فراخوان جذب معاون آموزشی عتبات عالیات

فراخوان جذب معاون آموزشی عتبات عالیات

به اطلاع می رساند براساس بررسی های صورت پذیرفته طی سه سال آتی قریب به چهل درصد از مدیران کاروان­های عتبات که در سه سال گذشته فعالیت داشته­اند به سن بازنشستگی می­رسند و این در حالی است که این دست از افراد حجم چشمگیری از مجموع اعزام­ها را در سال­های اخیر انجام داده­اند فلذا ضرورت تامین و تربیت نیروی انسانی جایگزین دوچندان است. علی ایحال با توجه به مراتب فوق و با اهداف: ایجاد وحدت رویه در شناسایی و جذب نیروی انسانی، تامین کسری مدیر کاروان در برخی از استان ها، جایگزین سازی و جانشین پروری برای افراد بازنشسته طی سه سال آینده، نیروسازی در شهرهایی که هیچ کارگزاری نداریم و ایجاد پایگاه حج و زیارت و جذب زائران عتبات، آینده نگری در جذب نیروی انسانی با نگاه به سایر حوزه های زیارتی و ارتقای پلکانی و شایسته گزینی و با رویکرد: ایجاد فرصت برابر برای کلیه مشتاقان از طریق فراخوان عمومی، رقابت پذیری در جذب نیروی انسانی از طریق آزمون و مصاحبه و شایسته گزینی، دانش گرایی و جوان گرایی، مقرر است با عنایت به نظام نامه منابع انسانی حوزه کارگزاری حج و زیارت و همچنین آیین نامه ابلاغی کاروان های عتبات عالیات عراق، جذب معاونین آموزشی کاروانهای عتبات انجام شود که برنامه زمان­بندی آن به شرح زیر جهت انجام هرگونه هماهنگی و اقدام لازم اعلام می­گردد:

 

عنوان

تاریخ شروع

تاریخ اتمام

ثبت اطلاعات و شرکت در فراخوان در سامانه:

 https://kargozaran.haj.ir

25‏/08‏/96

14‏/09‏/96

اعلام اسامی شرکت کنندگان در فراخوان به آموزش

15‏/09‏/96

16‏/09‏/96

هماهنگی لازم جهت برگزاری آزمون از قبیل مکان، و صدور کارت

17‏/09‏/96

29‏/09‏/96

آزمون

15‏/10‏/96

بررسی پاسخنامه آزمون

16‏/10‏/96

25‏/10‏/96

اعلام نتیجه آزمون

26‏/10‏/96

بررسی مدارک پذیرفته­شدگان و انجام مصاحبه

27‏/10‏/96

27‏/11‏/96

اعلام نتیجه نهایی و معرفی برای انجام دوره­های آموزشی

01‏/12‏/96

03‏/12‏/96

 

با توجه به اینکه این فراخوان برای شناسایی افراد جدید است و بالطبع پرونده الکترونیکی در سامانه کارگزاران ندارند لذا لازم است ابتدا متقاضیان مبادرت به ثبت اطلاعات نمایند و بر این اساس احراز شرایط خواهند شد و در زمان مصاحبه مدارک و مستندات اطلاعات ثبتی را می بایست ارائه تا توسط حج و زیارت استان پرونده الکترونیکی آنان تایید شود. بدیهی است در صورت مغایرت در ثبت اطلاعات، و متناسب با آن از لیست حذف و یا امتیازات مربوطه اصلاح خواهد شد. همچنین لازم است مدیران محترم استان ها اطلاع رسانی لازم به خصوص برای شهرهایی که کارگزار زیارتی نداریم انجام دهند.

لازم  به ذکر است امتیازات افراد شرکت کننده در فراخوان به سه دسته تقسیم شده که عبارتست از:

الف‏- ویژگی های فردی؛

این بخش دارای 1500 امتیاز است که شامل: سوابق ایثارگری، مدرک تحصیلی و سن (رویکرد جوانگرایی) است. لازم به ذکر است؛ افراد در ابتدا بر اساس اطلاعات خود اظهاری امتیازات این بخش را کسب می­نمایند و در زمان برگزاری مصاحبه (چنانچه جزء افراد سه برابر ظرفیت دعوت شده به مصاحبه باشند) اقدام به ارایه مدارک نموده و اطلاعات خود را تایید می­نمایند. لذا چنانچه فردی اطلاعاتی خلاف واقع را ارایه نماید در این مرحله امتیازات وی کسر و یا حذف می شود.

ب‏- آزمون کتبی؛

بخش آزمون کتبی 4000  امتیاز دارد و افرادی که حداقل 60% مجموع امتیازات بند الف و بند ب را کسب نمایند و به تعداد سه برابر نیاز برای مصاحبه دعوت خواهند شد.  مفاد آزمون کتبی شامل موارد زیر می شود.

آزمون

4000

حداقل:

2400

رایانه

احکام اولیه و عمومی

اطلاعات عمومی  (اصول عقاید، مبانی سیاسی اسلام، مبانی عمومی مدیریت، تاریخ اسلام، جایگاه زیارت در اسلام)

جغرافیای عراق (آشنایی با اماکن مذهبی)

زبان عربی

 

ج‏- مصاحبه؛

 بخش مصاحبه 4500 امتیاز دارد که امتیاز این بخش با امتیاز مکتسبه در مرحله اول جمع و به تعداد نیاز هر شهر از بالاترین امتیاز انتخاب و برای طی دوره آموزشی معرفی خواهند شد. در صورت موفقیت در دوره آموزشی، متقاضی می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی و با پرداخت هزینه، بعنوان معاون آموزشی اعزام تا در صورت تایید عملکرد در زمره مدیران کاروان عتبات قرار گیرد. مفاد مصاحبه شامل موارد زیر می شود.

 

مصاحبه

4500

حداقل:

2700

اصول ارزشی

مهارتهای ارتباطی و رفتاری

اصول حرفه­ای

توانایی آموزشی و فرهنگی

 

 

 در پایان گفتنی است آن دسته از افرادی که در سیستم دارای سابقه عمره یا تمتع بوده و فاقد سابقه عتبات باشند، مشروط به عملکرد قابل قبول، می­توانند دوره­های آموزشی مربوطه را گذرانده و به عنوان معاون آموزشی اعزام گردند. این فراخوان صرفاً مربوط به افرادی است که فاقد هر گونه سابقه اجرایی زیارتی هستند.

شایان  ذکر است ثبت نام در فراخوان با پرداخت هزینه آزمون که در سامانه آموزش انجام می گیرد، نهایی می شود. بنابراین متقاضیان می بایست پس از ثبت اطلاعات در سامانه کارگزاران از طریق آدرس اعلامی به سامانه آموزش مراجعه و با پرداخت هزینه آزمون ثبت نام خود را نهایی کنند. در پایان ثبت نام پیامکی به متقاضی ارسال خواهد شد.

جهت آگاهی از شرایط متقاضیان و اطلعات بیشتر به سامانه جامع کارگزاران به نشانی https://kargozaran.haj.ir  مراجعه فرمائید.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست