یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

همایش توجیهی فعالین ستاد اربعین قزوین

همایش توجیهی فعالین ستاد اربعین قزوین
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین ، همایش توجیهی فعالین اربعین شامل موکب داران، روحانیون و مداحان در مورخ 96/8/1 از ساعت 9 الی 11 در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد .
در ابتدای همایش رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان در این همایش با بیان اینکه 39 موکب از مسیر تاکستان تا کربلا برای اربعین امسال ساماندهی شده است ،گفت: این همایش برای توجیه فعالان کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین برگزار شد.
حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: حدود ۲۰۰نفر از روحانیون و طلاب هم به عنوان فعال فرهنگی_ تبلیغی به عراق اعزام می شوند که همه موکب ها دارای روحانی خواهند بود و برنامه های متنوعی شامل برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام شرعی و پرسش و پاسخ برای زائرین اجرا خواهد شد .
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با تاکید بر اینکه زائران حتما با اخذ ویزا و از مجاری قانونی در این پیاده روی شرکت کند افزود: زوار اصراری بر خروج از مرز مهران نداشته باشند چرا که باعث ازدحام و بروز مشکلات فروانی می شود و مرزهای نزدیک دیگری نیز در خوزستان پیش بینی شده است.
حجت الاسلام نعمت الهی بر برگزاری سخنرانی، عزاداری ، اقامه نماز جماعت و برنامه قرآنی از سوی روحانیون تاکید کرد و از مداحان خواست از بیان مسائل تفرقه انگیر پرهیز کنند.
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به اجرای طرح نائب شهید راربعین امسال گفت : در این طرح هر زائر به عنوان نایب الزیاره یک شهید خواهد بود.
مدیر حج و زیارت استان هم در این همایش گفت : تاکنون ۹ هزار نفر در سامانه «سماح» برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند که برای بیش از ۴هزار نفر آنان ویزا صادر شده است.
کلانتری با بیان اینکه 34 دفتر زیارتی و دفتر موقت در شهرهای فاقد دفاتر زیارتی و همچنین بیش از 300 باجه پستی شهری و روستایی آماده ثبت نام از متقاضیان پیاده روی اربعین هستند بیان داشتند تنها راه خروج زائرین از مرز داشتن گذرنامه معتبر و ویزا می باشد که لازم است زائرین در اسرع وقت با مراجعه به این دفاتر نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند و در این خصوص فعالین اربعین می توانند با اطلاع رسانی به متقاضیان و ثبت نام کنندگان گام موثری در این مسیر بردارند.
ایشان با اشاره به اینکه مرز خروجی زائرین اربعین استان قزوین مرز مهران می باشد بیان داشتند با توجه به اینکه مرزهای خروجی زائرین در ایام اربعین برای تمام استانها توسط ستاد مرکزی اربعین مشخص می شود لازم است زائرین از مرزهای مشخص شده عبور نموده تا ازدحام در مرزها ایجاد نگردد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست