یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

همایش متمرکز مدیران عامل دفاتر زیارتی، مدیران راهنما و روحانیون اعزامهای نوروزی عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

همایش متمرکز مدیران عامل دفاتر زیارتی، مدیران راهنما و روحانیون اعزامهای نوروزی عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، همایش متمرکز مدیران راهنما و روحانیون اعزامهای نوروزی عتبات عالیات استان قزوین شامل اعزامنهای 95/12/24 لغایت 96/01/10 در مورخ 95/12/16 از ساعت 10:00 لغایت 11:30 در سالن  آمفی تئاتر حج و زیارت استان قزوین برگزار شد.

در این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید، کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین  ابتدا در خصوص کمک زائرین و کارگزاران به موسسه خیریه طاها که موسسه ای است که با کمک کارگزاران جهت رفع نیازهای نیازمندان استان تاسیس شده است جهت توزیع 300 سبد کالا در ایام نوروز بین نیازمندان استان، بیاناتی را ایراد نمودند .

ایشان سپس در خصوص تفاوت اعزامهای شرکت شمسا که تحت پوشش سازمان حج و زیارت می باشد و اعزامهای افراد آزادبر و غیرمجاز، بیان داشتند افراد آزادبر با سوء استفاده از احساسات زائرین نسبت به جذب آنان اقدام نموده و مشکلات زیادی را در طول سفر برای آنان ایجاد می نمایند که نمونه اخیر آنان هدایت این زائرین به طرف افراد بیگانه به بهانه ترویج و کمک به انتشار عقاید شیعه است می باشد که این افراد بیگانه افراد تندرو و به ظاهر شیعه می باشند که مشکلات عدیده ای اعم از اختلاف بین شیعه و سنی است  را برای زائرین ایجاد می نمایند.

مدیر حج و زیارت از کارگزاران زیارتی درخواست نمودند که زائرین را به طرف اعزامهای تحت پوشش شرکت شمسا هدایت نموده و خطرات و مضرات اعزامهای غیرمجاز را به آنان گوشزد نمایند.

کلانتری در ادامه به بحث شرایط اعزامهای نوروزی عتبات عالیات پرداخته و بیان داشتند شرایط و امکانات عتبات عالیات در ایام نوروز که ایام پیک و شلوغ می باشد خاص بوده و ممکن است محدودیتها و کمبودهایی مانند دوری و نزدیکی هتل به حرم، مشکلات تردد زائرین با توجه به شلوغی ایام نوروز و کمبود امکانان رفاهی دیگر برای زائرین و کاروانها  به وجود آید که لازم ایت مدیران راهنما با مطالعه شرایط و دستورالعمل اعزامهای نوروزی از این شرایط کاملاً آگاه شده و نسبت به توجیه زائرین اقدام نمایند.

ایشان همکاری با مدیر ثابت هتل را از ضروریات طول سفر دانشته و بیان داشتند مدیران راهنما لازم است با مدیران ثابت هتلها کاملاً هماهنگ بوده و مسائل و مشکلات ابتدایی را به مدیر ثابت جهت رفع مشکل گزارش داده و پیگیر حل آن مشکل باشند زیرا عملکرد مدیران راهنما در عراق توسط مدیران ثابت ارزیابی می گردد.

مدیر حج و زیارت همراه داشتن نسخه ای از قرارداد زائر با کارگزار در طول سفر برای احقاق حقوق زائر و همچنین توجیه زائرین در طول سفر را گوشزد نموده و بیان داشتند مدیران راهنما لازم است در طول سفر نسخه ای از قرارداد را با خود به همراه داشته تا بتوانند از حقوق زائرین دفاع نمایند.

در پایان همایش نیز حاضرین سوالات خود را مطرح نمودند که مدیر حج و زیارت استان به آنان پاسخ لازم را ارائه نمودند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست