یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

ششمین همایش متمرکز زائرین عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

ششمین همایش متمرکز زائرین عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: همایش متمرکز زائران عتبات عالیات شامل اعزامهای 95/12/12 لغایت 95/12/20 (به تعداد 10 کاروان)بعداز ظهر روز یکشنبه 95/12/8 از ساعت 14:30 الی 16 با حضور  مسئولین حج و زیارت استان، و همچنین زائران و مدیران اعزامها در حسینیه محمدزاده واقع در خیابان سعدی قزوین برگزار شد.

در ابتدای همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید و مداحی ذاکر اهل بیت(ع)،  حجت الاسلام و المسلمین حسینی از روحانیون باسابقه حج، عمره و  عتبات دقایقی در خصوص اهمیت و فضیلت زیارت و زائران  امام حسین(ع)، مغتنم شمردن ایام حضور در حرمین شریفین، رعایت آداب زیارت و توصیه های مذهبی به ایراد سخنرانی پرداختند .

سپس سیاهپوش از مسئولین حج و زیارت استان نیز دقایقی در خصوص مسائل امنیتی طول سفر همانند عدم تحویل هرگونه بسته از افراد ناشناس،تخلیه نمودن حافظه گوشیها قبل از سفر، عدم امضاء تعهدی در عراق به علت عدم تسلط به زبان عربی، رها نکردن کودکان در هتل و اتاقها، عدم حمل مواد مخدر توسط زائرین و مجازاتهای آن، رعایت عفاف و حجاب زائرین و مسائلی که زائرین بایستی نسبت به رعایت آن مسائل در کشور عراق اهتمام ورزند نکاتی را بیان نمودند.

مکارمی شریفی  از مدیران با سابقه حج، عمره و  عتبات عالیات نکاتی که در طول سفر زائرین بایستی نسبت به رعایت نمودن آن اهتمام ورزیده و سفر خوب و خوشی را تجربه نمایند اعم از تعداد اتاقهای تحویلی به هر کاروان، وسایل مورد نیاز طول سفر، همکاری و تعاون در طول سفر و همچنین کمک زائرین به موسسه خیریه که نسبت به انجام امور خیریه در سطح استان فعالیت می نماید  به ایراد سخنرانی پرداختند.

در انتهای همایش نیز یعقوبیان از کارگزاران زیارتی و همچنین کارشناس امور بهداشتی  نکاتی را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی زائران اعم از رعایت نکات بهداشتی قبل، حین و بعد از سفر، همراه داشتن داروی مورد نیاز برای طول سفر به مقدار لازم و رعایت نکاتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به بیماریهای فصلی  بیان داشتند.

                                                                                             

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست