یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از کارگزاران زیارتی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از کارگزاران زیارتی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از کارگزاران زیارتی و پیشکسوتان حج و زیارت استان  با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه قزوین در روز دوشنبه مورخ 95/12/2 از ساعت 11:30 لغایت 12:30 در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار ابتدا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین به خطرات و تبعات منفی افرادی که مبادرت به اعزام زائرین بصورت غیرقانونی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت می نمایند پرداخته و بیان داشتند با توجه به اینکه اعزام زائرین به خارج از کشور وظیفه سازمان حج و زیارت می باشد و این سازمان با بکارگیری افراد گزینش شده و خبره نسبت به اعزام زائرین به عتبات عالیات و سایر اعتاب مقدسه خارج از کشور می پردازد، اقدام افرادی که بصورت غیرقانونی زائرین را به عتبات عالیات اعزام می نمایند خلاف قوانین و مقررات می باشد و این افراد که اغلب از متدینین و اعضای هیاتهای مذهبی و مجامع قرآنی می باشند، با توجه به خطراتی از قبیل نبود امنیت، نداشتن بیمه کامل، نداشتن نظارت بر کار این افراد و. .. که این اعزامها برای زائرین در پی دارد، آثار سوئی اعم از مسائل امنیتی، بهداشتی، اخلاقی و ... برای زائرین ایجاد می نماید که در سالهای اخیر نمونه های فراوانی در این خصوص مشاهده و گزارش شده است.

سپس حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان داشتند هیمن که اقدام افراد غیرمجاز خلاف قوانین و مقررات کشور می باشد اقدام آنها جایز نمی باشد و هر شخص با هر اعتقاد دینی و انقلابی بایستی به قوانین و مقررات کشور احترام گذاشته و طبق قوانین جاریه کشور اقدام به اعزام زائرین بصورت قانونی نماید.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست