یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

نشست خبری مدیر حج و زیارت استان قزوین بمناسبت ایام ا.. دهه مبارک فجر برگزار شد.

نشست خبری مدیر حج و زیارت استان قزوین بمناسبت ایام ا.. دهه مبارک فجر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، نشست خبری مدیر حج و زیارت استان قزوین با اصحاب رسانه در روز چهارشنبه مورخ 95/11/20 از ساعت 9:30 الی 11 در دفتر مدیر حج و زیارت استان با شرکت 35 نفر از خبرنگاران استان از خبرگزاریها و جراید برگزار گردید.

در این نشست علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن تبریک ایام ا.. دهه مبارک فجر  و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس تمامی مردم ولایتمدار استان علی الخصوص زائرین و کارگزازان زیارتی را جهت شرکت در مراسم شکوهمند 22 بهمن دعوت نمودند.

ایشان ضمن برشمردن اهداف سازمان حج و زیارت به بیان تعداد آمار اعزام شدگان به عتبات عالیات اشاره نموده و بیان داشتند از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 37380 نفر به عتبات عالیات مشرف شده اند که از آمار تعداد 19500 نفر در ایام اربعین و 17780 نفر در ایام عادی به عازم عتبات عالیات شده اند که نسبت به مشابه سال قبل 40 درصد افزایش اعزام داشتیم.

مدیر حج و زیارت استان همچنین اشاره ای نیز به سفرهای عمره مفرده و حج تمتع داشتند و بیان داشتند با توجه به اینکه هماهنگیهای لازم جهت برقراری این سفرها از طریق بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت و سازمان حج و زیارت مرکز صورت می پذیرد به محض اطلاع از آخرین اخبار مربوط به این سفرها حتما اطلاع رسانی لازم از طریق این مدیریت صورت خواهد پذیرفت.

کلانتری در خصوص معضلات اعزامهای عتبات عالیات توسط افراد غیرمجاز و به اصطلاح آزادبر که بدون مجوز لازم از سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام و اعزام زائرین به عتبات عالیات می نمایند بیان داشتند برخی از افراد با سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به اخذ وجه و مدارک از این زائرین نموده و اقدام به اعزام زائرین به عتبات عالیات می نمایند که خطرات این اعزامها با توجه به اینکه زیر نظر سازمان حج و زیارت صورت نمیپذیرد و افرادی که گاهاً صلاحیت اخلاقی و .. را دارا نمی باشند بسیار زیاد می باشد که برخی از این مشکلات عبارتند از  نداشتن نیروی امنیتی در طول سفر، نداشتن بیمه کامل، نداشتن بهداشت کامل، تعلق نگرفتن ارز دولتی به اینگونه اعزامها به مقدار 200 دلار، گرفتن وجه در طول مسیر از زائرین به بهانه های مختلف، استفاده از مواد نامرغوب غذایی در طول سفر، استفاده از هتلهای غیراستاندارد و بی کیفیت جهت اسکان زائرین که بتازگی منجر به آتش سوزی در یکی از هتلهای کاروانها غیرمجاز گردید و باعث کشته شدن تعداد یاز زائرین شد و ... می باشد.

مدیر حج و زیارت در خصوص کسب عناوین متعدد این مدیریت از سال 92 تاکنون بیان داشتند این مدیریت از سال 92 تاکنون موفق به کسب عناوین مختلف در حوزه اداری شده اند که عبارتند از کسب رتبه نخست در بین دستگاههای اجرایی استان در بحث رضایت ارباب رجوع ، کسب مقام نخست در جشنواره شهید رجائی در بین ادارات حج و زیارت کشور در سال سالجاری، دریافت تقدیرنامه از شرکت برق استان در بحث صرفه جویی در مصرف برق در سال سالجاری ، کسب رتبه نخست در سال 93 در ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، تاسیس موسسه خیریه کارگزاران زیارتی طاها در سال 93 که با هدایت و تشویق این مدیریت جهت کمک به اقشار نیازمند استان تشکیل شد که در سال 93 تعداد 300 سبد کالا (هر کدام به ارزش یک میلیون ریال) و در سال 94 تعداد 500 سبد کالا (هر کدام به ارزش یک میلیون ریال) در ماه مبارک رمضان و 250 سبد کالا نیز در ایام عید 94 و 750 سبد کالا نیز (هر کدام به ارزش یک میلیون ریال) در لیالی قدر ماه مبارک رمضان سالجاری بین نیازمندان استان اعم از کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی توزیع گردید و انشاا.. با برنامه ریزی انجام شده جهت ایام عید سالجاری 300 سبد کالا نیز توزیع خواهد شد و تمامی منابع مالی این کمکها نیز از طرف زائرین، کارگزاران زیارتی و مردم خیر استان تامین می گردد، کسب رتبه برتر در سال 94 در ارزیابی عملکرد ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، کسب 92 درصد از امتیاز برنامه نماز  در ارزیابی عملکرد سال 94 که طبق نامه مدیر محترم ستاد اقامه نماز استان آن را شایسته تقدیر ویژه دانستند.

ایشان همچنین اشاره ای نیز به نقل و انتقال اسناد عمره مفرده کرده و بیان داشتند افرادی که مایل به انتقال فیش عمره خود به سایر افراد اعم از بستگان و سایر افراد دارند می توانند  نسبت به نقل و انتقال فیش خود طبق مقررات جاری اقدام نمایند.

در پایان نیز خبرنگاران پرسشهای خود را با موضوعات مختلف بیان نمودند که مدیر حج و زیارت استان به آنها پاسخ لازم ارائه دادند.

                

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست