یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

همایش متمرکز زائرین عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

همایش متمرکز زائرین عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: همایش متمرکز زائران عتبات عالیات شامل اعزامهای 95/11/12 لغایت 95/11/21 (به تعداد 13 کاروان)بعداز ظهر روز یکجشنبه 95/11/10 از ساعت 14:30 الی 16 با حضور  مسئولین حج و زیارت استان، و همچنین زائران و مدیران اعزامها در حسینیه محمدزاده واقع در خیابان سعدی قزوین برگزار شد.

در ابتدای همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید و مداحی ذاکر اهل بیت(ع)،  سپس میرصادقی از مدیران با سابقه عتبات عالیات نکاتی که در طول سفر زائرین بایستی نسبت به رعایت نمودن آن اهتمام ورزیده و سفر خوب و خوشی را تجربه نمایند اعم از تعداد اتاقهای تحویلی به هر کاروان، وسایل مورد نیاز طول سفر، همکاری و تعاون در طول سفر و ...  به ایراد سخنرانی پرداختند. سیاهپوش از مسئولین حج و زیارت استان نیز دقایقی در خصوص مسائل امنیتی طول سفر همانند عدم تحویل هرگونه بسته از افراد ناشناس، رها نکردن کودکان در هتل و اتاقها، عدم حمل مواد مخدر توسط زائرین و مجازاتهای آن، رعایت عفاف و حجاب زائرین و مسائلی که زائرین بایستی نسبت به رعایت آن مسائل در کشور عراق اهتمام ورزند نکاتی را بیان نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدقریش موسوی از روحانیون باسابقه حج، عمره و عتبات نیز دقایقی در خصوص اهمیت و فضیلت زیارت و زائران  امام حسین(ع)، مغتنم شمردن ایام حضور در حرمین شریفین، رعایت آداب زیارت و عدم ایجاد مزاحمت برای دیگر زائرین و توصیه های مذهبی در این درباره به ایراد سخنرانی پرداختند .

در انتهای همایش نیز دکتر جمالی از کارشناسان امور بهداشتی  نکاتی را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی زائران اعم از رعایت نکات بهداشتی قبل، حین و بعد از سفر، همراه داشتن داروی مورد نیاز برای طول سفر به مقدار لازم و رعایت نکاتی در خصوص جلوگیری از ابتلا به بیماریهای فصلی  بیان داشتند.

                                                                                                                                                                            

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست