یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

چهارمین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قزوین به میزبانی مدیریت حج و زیارت برگزار شد.

چهارمین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قزوین به میزبانی مدیریت حج و زیارت  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، چهارمین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قزوین به میزبانی مدیریت حج و زیارت استان قزوین با شرکت اعضای کمیته متشکل از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و معاون ایشان، نماینده سپاه استان، نماینده صدا و سیمای استان، نماینده مرکز بهداشت استان، نماینده دانشگاه بین المللی استان و جمعی از مدعوین ویژه در مورخ 95/7/27 از ساعت 8:30 لغایت 10:30 در دفتر مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید، ابتدا کلانتری مدیر حج و زیارت ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین، گزارشی از نحوه ثبت نام و آمار  زائرین در سامانه سماح و الزام تمام  زائرین به ثبت نام در این سامانه، با توجه به تاکید مسئولین کشور و ستاد مرکزی اربعین ارائه نموده و بیان داشتند انتظار می رود تمامی دستگاههای اجرایی همکاری و اطلاع رسانی لازم جهت ثبت نام زائرین در این سامانه را به تمامی مشتاقان این سفر فراهم نمایند .

ایشان همچنین از آمادگی مدیریت حج و زیارت جهت در اختیار گذاشتن جزوات آموزشی و ... کمیته فرهنگی اربعین استان به زائرین اربعین خبر داده و بیان داشتند با توجه به اینکه انجام امور ویزای زائرین توسط شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی این استان انجام می پذیرد، می توان این جزوات آموزشی را همراه با مانیفستهای ویزا شده به زائرین تحویل داد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین نظری معاون اداره کل تبیلغات اسلامی استان مصوبات جلسه قبل ار قرائت نموده و مصوباتی را که انجام نشده بود را از اعضای کمیته پیگیر شدند.

در ادامه نیز  حجت الاسلام و المسلمین نعمت اللهی مدیر کل تبیلغات اسلامی استان نیز از اجرای 70 درصد از مصوبات کمیته خبر داده و بیان داشتند با برنامه ریزی انجام شده مقرر گردیده است تا در روز 14 آبان ماه سالجاری همایش سراسری ویژه زائرین اربعین در تمامی مصلاهای نماز جمعه کشور جهت توجیه زائرین اربعین انجام پذیرد.

نماینده سپاه پاسداران استان نیز از آمادگی این نهاد مبنی بر در اختیار گذاشتن تابلوهای سطح شهر سپاه جهت نصب بنرهای تبلیغاتی اربعین خبر دادند و بیان داشتند با همکاری جمعیت هلال احمر استان و مدیریت حج و زیارت پوسترهایی تهیه شده و در تمامی پایگاههای بسیج توزیع گردد.

در ادامه جلسه نیز نمایندگان کانون یاوران معنوی سفر اربعین، نماینده صدا و سیمای استان، نماینده علوم پزشکی و  نماینده دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان گزارشی از عملکرد خود در رابطه با زائرین اربعین،ارائه نموده و آمادگی خود را جهت اجرای دیگر اموری که در تخصص آنها می باشد را اعلام نمودند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست