شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

عمره مفرده

چگونگی تماس تلفنی بین عربستان و ایران

چگونگی تماس تلفنی بین عربستان و ایران

نحوه تماس تلفنی زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه با دوستان و بستگان خود در ایران

 و همچنین نحوه ارتباط تلفنی زائران خانه خدا با یکدیگر در عربستان

به نام خدا

چگونگی تماس تلفنی بین عربستان و ایران

جهت سهولت و سلامت تماس تلفنی بین ایران و عربستان و یا تماس های داخلی در عربستان، به نکات زیر توجه فرمائید:

1- توصیه میشود تمامی زائرین بدون استثناء یک گوشی تلفن همراه ساده با خود به این سفر ببرند و اعضای یک خانواده نیز هرکدام یک گوشی با خود داشته باشند تا در مراحل مختلف سفر، خصوصا در حرم های مکه و مدینه و هنگام گم شدن و قرارهای ملاقات، بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

2- برای بزرگسالانی که عازم این سفر می باشند و عادت به استفاده از تلفن همراه ندارند یک گوشی ساده تهیه نمائید و با آموزش استفاده ساده در حد پاسخگوئی به تماس ها، آنها را قبل از سفر به این مهم عادت دهید.

3- شما می توانید بیشتر سیم کارت های ایرانی را به عربستان برده و با استفاده از طرح رومینگ با همین شماره از آن در شهرهای مکه و مدینه استفاده نمائید.

4- شما میتوانید در کشور عربستان با خرید سیم کارت عربی مکالمات خود را در داخل و خارج آن کشور انجام دهید.

5- گوشی خود را قبل از انتقال به عربستان از اطلاعات و عکسهای مهم و محرمانه تخلیه نمائید.

6- زنگهایی که آهنگ آنها با شؤون زیارتی شما همخوانی ندارند را تعویض نمائید.

7- نام و مشخصات خود را به طور مناسب روی گوشی خود یادداشت نمائید.

8- با فعال سازی pin code سیم کارت و رمز گوشی، در صورت مفقودی تلفن همراه، سوئ استفاده احتمالی از آن را به حداقل برسانید.

9- قبل از سوار شدن به هواپیما گوشی خود را خاموش و آن را در طول پرواز خاموش نگهدارید.

10- هنگام مکالمات و پاسخگوئی به تلفن همراه، مراعات حال همراهان خود را نموده و از مزاحمت همسفران با زنگ های دلخراش، صحبت های طولانی و صدای بلند پرهیز نمائید.

11- در حرم ها و مساجد، به هنگام نماز جماعت، صدای زنگ تلفن خود را بسته نگهدارید.

12- توجه داشته باشید که در استفاده از سیم کارتهای ایرانی در عربستان هزینۀ کلیۀ مکالمات ورودی به حساب شما منظور می گردد.

13- سیم کارت های عربی، شارژِ پولی کمی دارد و با توجه به قیمت بالای مکالمات خارجی در عربستان، با یک مکالمۀ چند دقیقه ای موجودی آن به طور کلی خالی میشود.

14- سیم کارت های ایرانیِ اعتباری، در صورت اتمام موجودی آنها امکان پاسخگوئی خود را در عربستان از دست میدهند و میبایست اعتبار آنها مجدداً شارژ گردند.

15- نرخ مکالمه از ایران بسیار ارزانتر و با صرفه تر از نرخ مکالمه از عربستان میباشد.

16- بهترین و با صرفه ترین راه مکالمه با ایران تماس از طرف ایران با شما در عربستان می باشد.

17- شما می توانید با یک تک زنگ و یا با ارسال یک پیامک از خویشان خود در ایران بخواهید که با شما در عربستان تماس بگیرند.

18- تماس های داخلی در عربستان با سیم کارتهای عربی بهتر انجام میشود.

19- سیم کارت های عربی را می توانید از شرکت های معتبر داخلی نیز تهیه نموده و قبل از سفر آن را در اختیار بستگان خود در ایران قرار دهید.

20- شمارۀ عربیِ مدیر کاروان و همسفران را یادداشت نموده و در کارت شناسائی خود و همراهان قرار دهید.

21- در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث، برای تلفن تماس گیرنده هزینه مکالمه به صورت بین الملل و برای مخاطب هزینه تماس دریافتی مطابق تعرفه های اعلامی محاسبه خواهد شد(به نقل از بروشور شرکت همراه اول خطاب به حجاج در سال 1391).

22- برای تماس از سیم کارت ایرانی خود با تلفن همراه ایرانی(که در ایران یا در عربستان باشد)، نخست 0098 را گرفته سپس شماره تلفن همراه را بدون صفر آن شماره گیری نمائید.

23- برای تماس از سیم کارت ایرانی خود با تلفن ثابت در ایران، نخست شماره 0098  و بعد کد شهر مورد نظر را بدون صفر آن گرفته سپس شماره تلفن ثابت را شماره گیری نمائید.

24- برای تماس از سیم کارت ایرانی خود با تلفن همراه عربستانی، نخست شماره 00966 را گرفته سپس شماره تلفن همراه عربی را بدون صفر اول آن شماره گیری نمائید.

25- برای تماس از سیم کارت ایرانی خود با تلفن ثابت عربستانی، نخست شماره 00962 را برای شهر مکه و 00964 را برای شهر مدینه گرفته سپس شماره تلفن ثابت را شماره گیری نمائید.

26- برای تماس از سیم کارت عربی خود با سیم کارت عربی دیگر، رقم مورد نظر را بدون هیچ تغییری شماره گیری نمائید.

27- برای تماس از سیم کارت عربی خود با تلفن همراه ایرانی(که در ایران یا عربستان باشد)، نخست 0098 را گرفته سپس شماره تلفن همراه ایرانی را بدون صفر آن شماره گیری نمائید.

28- برای تماس از تلفن همراه عربی با تلفن ثابت عربی، نخست شماره 02 را برای شهر مکه و شماره 04 را برای شهر مدینه گرفته، سپس شماره مورد نظر را شماره گیری نمائید.

29- برای تماس از تلفن های ایران با سیم کارت ایرانی در عربستان، بدون هیچ تغییری همان شماره تلفن همراه را شماره گیری نمائید.

30- برای تماس از تلفن های ایران با سیم کارت عربی، نخست  شماره 00966 را گرفته، سپس شماره تلفن همراه عربی را بدون صفر آن شماره گیری نمائید.

31- برای تماس از تلفن های ایران با تلفن های ثابت هتل در عربستان، نخست شماره 00962 را برای شهرمکه و شماره 00964  را برای شهر مدینه گرفته سپس شماره مورد نظر را شماره گیری نمائید.

32- با توجه به مشکلات پاسخگوئی تلفن در هتل های مکه و مدینه، حتی الامکان از تماس با تلفن های ثابت هتل ها اجتناب نمائید.

33- بعد از مکالمه، با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمۀ خود اطمینان حاصل نمائید تا هزینۀ ناشی از عدم قطع ارتباط را متحمل نگردید.

34- در صورت مفقود شدن گوشی، بلافاصله مراتب را به نمایندگی مخابرات در عربستان، و یا مراتب را به یکی از بستگان درجه اول خود در داخل کشور اطلاع داده تا از طریق مراجعه به ادارات امور مشترکین نسبت به قطع سیم کارت مفقودی اقدام نمایند.                                                       

                                                                                                                                          والسلام

نكته بسيار مهم:
در مناطق مرزي كشور امكان همپوشاني شبكه اپراتوري كشورهاي همسايه وجود دارد لذا هنگام برقراري يا دريافت تماس حتما" از استفاده از شبكه تلفن ایرانی اطمينان حاصل نماييد در غير اينصورت براي شمار هزينه هاي رومينگ محاسبه خواهد شد. بهترين راه حل براي جلوگيري از وقوع اين امر توصيه مي گردد از طريق جستجوي شبكه به صورت دستي (Manual) شبكه اپراتوري تلفن همراه اول (علامت مشخصه) را انتخاب نماييد( به نقل از بروشور همراه اول در سال 1391).

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست