شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

عمره مفرده

تشریف فرمائی مهندس اوحدی معاون وزیر و سازمان حج و زیارت به استان قزوین

تشریف فرمائی مهندس اوحدی معاون وزیر و سازمان حج و زیارت به استان قزوین

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین: آقای اوحدی به همراه حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل محترم حوزه ریاست و روابط عمومی و آقای فرهمند مدیرعامل محترم عمره سعادت صبح امروز سه شنبه(13/12/92) به استان قزوین که اولین سفر استانی ایشان محسوب می شد تشریف فرما شدند.

ایشان در ابتدا به همراه کارکنان و جمعی از کارگزاران حج و زیارت استان و همچنین مدیران عامل دفاتر زیارتی به مزار شهدای قزوین که در بقعه متبرکه  امامزاده حسین (ع) (از فرزندان امام رضا(ع)است حضور یافته و ضمن زیارت بقعه متبرکه با قرائت فاتحه برای تمام شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین حضور در مزار  سرلشگر شهید خلبان بابائی یاد و خاطره این شهید و تمامی شهیدان را گرامی داشتند.

سپس ایشان و تنی چند از کارکنان حج و زیارت با حضور در دفتر آقای روزبه استاندار قزوین با ایشان به بحث و گفتگو پرداختند.

در این دیدار روزبه ضمن خوش آمدگویی به ایشان و هیئت همراه، سفر رئیس سازمان حج و زیارت به استان قزوین را منشا خیر و برکت دانسته و گفتند: انتخاب شهر قزوین به عنوان اولین سفر استانی، حًسن سلیقه آقای اوحدی بوده و ایشان با اقدامات مثبت که در سازمان حج و زیارت انجام می دهند موجب رضایت هر چه بیشتر زائران می شود.

اوحدی هم ضمن ارائه توضیح مختصر در خصوص روند انجام امور مربوط به حج و عمره گفت: در عمره جاری اولین بار در طول 35 سال زائران در اربعین با حضور در مدینه منوره حضور یافته و موفق به زیارت ائمه اطهار شدند. ایشان همچنین در خصوص افزایش ظرفیت عمره مفرده برای هر چه زودتر اعزام کردن کسانی که در نوبت زیارت هستند گفت: در عمره جاری ظرفیت  اعزام حدود 65 تا 70 درصد نسبت به عمره گذشته افزایش داشته و ان شاا.. به مرز  840.000 نفر  زائر می رسیم.

در ادامه سفر ریاست سازمان به قزوین ایشان در همایشی که در سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت استان قزوین برگزار شد شرکت نمودند.

در این همایش که آقایان حجت الاسلام و المسلمین باریک بین نماینده دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین حسینی و آقای محمدی  نمایندگان شهر قزوین در مجلس شورای اسلامی، آقای خون جوش رئیس هلال احمر قزوین و دکتر سررشته داری رئیس هیات پزشکی حج و زیارت و جمعی از مدیران شرکتهای زیارتی و کارگزاران استان حضور داشتند ابتدا آقای کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن معرفی اجمالی استان قزوین، گزارشی در خصوص تعداد زائران حج، عمره و عتبات این استان دادند و گفتند: به حمدا.. ظرفیت عمره این استان نسبت به سال گذشته 25 درصد و عتبات استان حدود 20 درصد افزایش داشته و از برنامه ریزی مناسب سازمان حج و زیارت در اعلام مرحله ای عمره و همچنین تقسیط مبلغ واریز حج که موجب رضایت زائرین بود تقدیر و تشکر کردند.

ایشان در خصوص ضرورت تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی که موجب ارتقا سطح علمی مدیران زیارتی و همچنین استفاده متقاضیان می گردد گفتند: با توجه به بٌعد مسافت که متقاضیان می بایست برای تحصیل به تهران مراجعه نمایند تاسیس این دانشگاه را ضروری دانستند.

در ادامه همایش آقای رحمانی که از آزادگان سرافراز و مدیران باتجربه و موفق حج استان قزوین و همچنین آقای مکارم شریفی که ایشان نیز از مدیران حج باتجربه استان می باشند به نمایندگی از مدیران و شرکتهای زیارتی به ایراد سخنرانی پرداختند.

آنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه حج و زیارت خصوصاً ریاست سازمان بیان داشتند: در عمره جاری الحمدا.. تاکنون با زحمات عزیزان حج و زیارت و عمره سعادت تمامی ویزاهای زائران به موقع صادر شده و همچنین با تدبیر مناسبی که در دو قسطی نمودن پرداخت هزینه حج شده و این موجب رضایت تمامی زائران شده است.

در ادامه همایش، رئیس سازمان جهت سخنرانی دعوت شدند که ایشان ابتدا با بیان سجایای اخلاقی پیامبر اسلام (ص) و ذکر این جمله که انتخاب شهر قزوین که زادگاه آزاده سرافراز و سیدالاسرا حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی می باشد بعنوان اولین استانی که به آن سفر می کنند به بیان خاطراتی که در دوران اسارت با حاج آقای ابوترابی داشتند پرداختند ایشان وجود حاج آقا ابوترابی را در اردوگاه اسرا مایه امید، استواری و اتحاد تمام اسرا دانستند و گفتند پایداری و ایمان حاج آقای ابوترابی مثال زدنی بود و اگر ایشان نبودند خیلی از اسرا از بین رفته بودند. ایشان با بیان جمله معروف حاج آقای ابوترابی که (پاک باش و خدمتگزار) از تمامی کارگزاران و خدمتگزاران عرصه حج و زیارت خواستند که  از این فرصتی که خداوند به آنها جهت خدمتگزاری  به ائمه اطهار (ع) عطا کرده است نهایت استفاده را ببرند.

ایشان در ادامه از سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشورهای عراق و عربستان خبر دادند و گفتند: با سرمایه گذاری خوبی که در شهر مدینه انجام شده ان شاا.. ما در سالهای بعد با مشکل مسکن مواجه نبوده و می توانیم با شرکتهایی که در بخش اجاره مسکن هستند رقابت کنیم و این، هم در بحث قیمت سفر زیارتی و هم در کیفیت هتلها اثر مثبتی خواهد داشت.

همچنین با بیان این نکته که خدمات ارائه شده در  عراق به زائران ، همشأن آنان نیست گفتند: با تاسیس شرکت امید زائر که در بخش سرمایه گذاری در تاسیس هتل می شود ان شاا.. خدمات بهتر و مطلوبتری به زائران حسینی ارائه می دهیم.

در انتهای همایش آقای فرهمند مدیرعامل عمره سعادت توضیحاتی در خصوص به خدمات قابل ارائه در عربستان مانند حمل و نقل و مسکن و کیفیت آنان پرداخته و گفتند: با توجه به کمبود نیرو و راننده که به دلیل محدودییهای کشور عربستان ایجاد شده سعی کرده ایم خدمات به نحو مطلوب و احسن انجام گیرد و خدای ناکرده زائری با کمبود مواجه نشود

همایش با پرسش از طرف کارگزاران و شرکتهای زیارتی و پاسخ از طرف مدیرعامل عمره سعادت به پایان رسید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست