شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

عمره مفرده

دومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده 93-92 استان قزوین برگزار گردید.

دومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده 93-92 استان قزوین برگزار گردید.

در این همایش که زائران اعزامهای 20/11/92 لغایت 22/12/92 استان قزوین را تحت پوشش قرار می داد از ساعت 9 صبح روز جمعه 18 بهمن ماه 92 در سالن ورزشی مملو از جمعیت شهید بابائی قزوین و با حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون محترم امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، جناب آقای روزبه استاندار محترم قزوین، جناب آقای محمدی نماینده محترم مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و روحانیون کاروانها با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین مداحی و ذکر مصیبت ائمه بقیع(ع) آغاز گردید

.

در ادامه آقای کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن عرض خوش آمد به کلیه حضار و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و 22 بهمن، مغتنم شمردن ایام حضور در سرزمین وحی و رعایت قوانین کشور میزبان را به زائران گوشزد نموده و نسبت به احترام به زائران ملتهای دیگر کشورها و همچنین ذکر این نکته که چرا به خانه خدا مشرف می شویم، چه چیزی باید در آنجا بدست آوریم و چگونه از چیزی که در آنجا بدست آورده ایم حفاظت کنیم بیاناتی را ایراد فرمودند.


 

ایشان دریغ نکردن زائر از پرسش از روحانی و مدیر و همچنین یادگیری 6 حدیث و خصلت نیکو از ائمه و معصومینی که در مکه مکرمه و مدینه منوره در آنجا ریارت می کنیم و بکارگیری آن خصلتها در زندگی را از زائران خواستار شدند.

سپس جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون محترم امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و 22 بهمن فرمودند یکی از برکات این انقلاب زنده شدن حج ابراهیمی(ع) است.

ایشان در خصوص آماده بودن زائر قبل از سفر ، برنامه ریزی و نهایت استفاده بردن از این 10 روز سفر گفتند زائر باید برای این سفر معنوی که ممکن است در طول عمر فقط یکبار نصیب انسان شود کاملاً آمادگی پیدا نماید که اولین آمادگی، آمادگی علمی است که زائر باید قبل از سفر اعمال و مناسک عمره و همچنین تاریخ و اماکن مقدس را قبل از سفر یاد گرفته و در آنجا از این اطلاعات خود به نحو احسن استفاده نماید.


ایشان دومین آمادگی را آمادگی جسمی زائر بیان داشتند و فرمودند قبل از سفر زائر با تمرین و تکرار پیاده روی جسم خود را برای این سفر مقدس آماده نماید تا در طول اجرای مناسک عمره خصوصاً در طواف و سعی بین صفا و مروه مشکلی پیش نیامده و زائر بتواند بدون مشقت و سختی استفاده لازم را از طول سفر ببرد.

ایشان سومین آمادگی را آمادگی اقتصادی نامیدند و فرمودند مالی که در این راه صرف می شود باید پاک بوده و عاری از هرگونه مال حرام باشد چون اگر خدای ناکرده ذره ای در آن حرام باشد این عمره دچار شبهه          می شود. و در انتها به بیان چهارمین آمادگی که همانا آمادگی اخلاقی که شامل حفظ حجاب خواهران، خوش برخوردی با همسفران، داشتن حلم و سعه صدر در طول سفر است بیاناتی را ایراد فرمودند.

در ادامه همایش رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نکاتی را در خصوص حمل مواد مخدر و مجازاتهای آن در کشور عربستان و مجهز بودن پلیس فرودگاه به آخرین دستگاه کشف مواد مخدر از زائران خواستند از حمل هرگونه مواد مخدر به کشور عربستان خودداری نموده تا برای خود و خانواده شان مشکلی پیش نیاید.


و در انتهای همایش، مناسک عمره مفرده به صورت نمادین توسط جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدقریش موسوی از روحانیون باسابقه حج، عمره و عتبات اجرا شد.



 

 

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست