ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

بازدید دکتر سلیمی مدیر حج و زیارت استان از محل موکبها در شهر کربلا

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین ، دکتر سلیمی مدیر  حج و زیارت استان قزوین که در اربعین سالجاری مسئول واحد امداد و راهنمایی منطقه شارع احمد وائلی در شهر کربلا ، باب بغداد ، مقام صاحب الزمان ، شارع سدره ، روضتین و عمودهای 400 تا 547 منطقه حیدریه و خان نص نجف می باشند از محل موکبهای استانهای خراسان رضوی ، قزوین ، کرمان و همچنین عمودهای 400  تا 547  که در آنها خدمات اسکان ، تغذیه و درمانگاه به زائرین اربعین ارائه می گردد  بازدید نمودند.

در این بازدید دکتر سلیمی در خصوص قوانین کشور عراق در مورد ورود و خروج زائرین بیان داشتند  عراق قوانین سختگیرانه‌ای در ارتباط با استفاده از ویزای جعلی دارد و افرادی که به این علت در این کشور دستگیر شوند، به پنج تا شش سال حبس محکوم می‌شوند، بنابراین تهیه گذرنامه برای ورود به عراق لازم است و بهتر است زائران از صفحه اول گذرنامه تصویری در تلفن همراه خود داشته باشند تا در صورت گم شدن گذرنامه به آنها کمک کند و اگر گذرنامه آنها در کربلا به هر لعلتی مفقود شد به انتهای باب قبله امام حسین علیه السلام میدان پرچم جنب کتابخانه مرکزی و در نجف هم به خیابان صافی صفا جنب هتل الکوثر ، کنسولگری نجف مراجعه نمایند. ضمناً زائران باید توجه داشته باشند که مهر ورود و خروج باید حتما در گذرنامه آنها درج شود و اگر به هر دلیل از جمله ازدحام و شلوغی، مهر ورود و خروج وارد گذرنامه نشود، تخلف صورت گرفته و مشکلات عدیده‌ای برای زائران به همراه خواهد داشت.

ایشان همچنین در خصوص شلوغی این ایام توصیه هایی نیز برای زائرین از جمله کوتاه نمودن طول اقامت ؛ رزرو جا قبل از مشرف شدن ، آشنایی با آدرس دقیق موکبها و خط عراقی آنها؛ تهیه سیم کارت عراقی ؛ همراه داشتن هرنفر تقریبا 5میلیون تومان پول یا معادل عراقی آن در طول سفر، دانلود و نصب  نرم افزار همیار اربعین و سوال نمودن در صورت گم شدن و یا بلد نبودن آدرس از پایگاه های امداد و راهنمایی سازمان حج وزیارت داشتند. ضمناً استان قزوین در کربلا در باب بغداد مقام صاحب الزمان روضتین و احمد الوائلی ایستگاهی را تعبیه نموده و همچنین ایستگاه دیگری در عمود 527 دارد.

دکتر سلیمی توصیه اکیدی نیز به زائرین خانم داشته و بیان نمودند خانم های تنها به هیچ وجه از جاده طریق العلماء عبور نکنند و فقط از جاده اصلی نجف ، به شهر کربلا تردد نمایند.

ایشان در انتها در خصوص آخرین آمار ثبت نامی زائرین استان قزوین در سامانه سماح بیان داشتند تا این تاریخ تعداد 29686 نفر در این سامانه ثبت نام نموده اند که از تعداد 27578 نفر ثبت نام خود را قطعی نموده اند. که لازم است زائرین قبل از تشرف حتماً در سامانه سماح برای استفاده از پوشش بیمه ای و ... در سامانه ثبت نام نموده و ثبت نام خود را قطعی نمایند.

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست